Avatar billede bruno1 Novice
03. november 2004 - 20:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

trådløst netværk

Hejsa jeg har en bærbar computer som jeg godt kunne tænke mig at få koblet på mit bredbåndsnetværk hjemme. Jeg har kabel på min stationære men ønsker at få trådløst netværk på min bærbare. Jeg har et trådløst netkort til min bærbare (d-link) wireless cardbus adapter dwl-610 men kortet har ikke noget sted at koble op. Jeg mangler altså noget som kan sende og modtage signal fra kortet i min bærbare computer.

Jeg har ingen anelse om hvad det hedder eller hva prisleje det ligger i

kan i hjælpe mig?
Avatar billede jakob_gb Nybegynder
03. november 2004 - 20:13 #1
Prøv at installere dit trådløse netkort...
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. november 2004 - 20:16 #2
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14170

En trådløs router.. som også kan bruges til almindelig switch..
Avatar billede bruno1 Novice
04. november 2004 - 11:22 #3
er det prislejet som de alle ligger i ? er der andre måder jeg kan komme trådløst i kontakt med mit bredbånd? - skal det være samme model indstikskort og (switch). hvad kalder man den box der er linket til ? er det den der er switchen? kan en trådløs router bruges, er de billigere ?

som i nok kan se har jeg ikke styr på hvad jeg skal have...

har som sagt mit indstikskort til min laptop og det fungerer fint når jeg er på min skole eller andre steder med hotspots.
Avatar billede bruno1 Novice
04. november 2004 - 11:35 #4
og hvad med den router jeg har i forvejen - skal den forblive på til min stationære ? eller kan den nye forbinde både staionært og trådløst?
Avatar billede fun22 Nybegynder
04. november 2004 - 17:38 #5
Den jeg linker til er en router med indbygget switch. Den router du har nu, er formegentlig det man kalder et bredbånds modem. Der er indgangen fra tele-/antennestiket og så en udgang.

Den udgang du har i "modemet" sætter du til den router jeg har linket til. Herefter sætter du din stationære i routeren også og så skal du have den trådløse enhed sat op. Der kan du finde hjælp i den manual der følger med.