Avatar billede nissemanden Nybegynder
03. november 2004 - 15:28 Der er 3 kommentarer

kan ikke aktivere den da den er aktiveret

jeg har haft min pc i lang tid, over et halvt år, men nu har jeg lige skiftet bundkort.
Da jeg startede den igen bagefter så sagde den at jeg havde 14 dage til at aktivere pc'en.

Men når jeg så trykke på knappen nede i højre hjørne for at aktiverve den kommer den op og siger at den er aktiveret. kanon tænker jeg så, indtil at jeg genstarter pc'en fordi så kommer det igen.

håber i kan hjælpe mig med at fjerne den. på forhånd tak
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2004 - 16:12 #1
Kan først anbefale dig at læse en god artikel om WPA, Windows Product Activation, hvis ikke du forinden er godt bekendt med det.
Især om udskiftning af hardware og det særlige afsnit om bundkort.
http://aumha.org/win5/a/wpa.htm

Udskiftning af bundkort er formentlig et så dybt indgreb i hardware at ny aktivering er nødvendig. XP skulle nødig holde op med at virke for dig - eller kun vil køre fejlsikret tilstand.

Lidt skummelt, at den kommer med modstridende oplysninger.

Har du prøvet via guiden til aktivering
Åbn menuen Start.
Vælg Programmer, Tilbehør og Systemværktøjer.
Klik på ikonet Aktiver Windows, og følg derefter instruktionerne.

I guiden findes tlf.nr. til aktivering - måske du skal gøre det den vej.
Avatar billede nissemanden Nybegynder
03. november 2004 - 18:50 #2
ja men problemet er jo at når jeg går ind i "programmet" aktiver windows så siger den "windows er aktiveret" uden jeg kan gøre noget andet.
og når jeg så genstarter er den der igen.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2004 - 19:18 #3
Det lyder som et dobbeltsidigt problem - de to ting modsiger hinanden.

Du har foretaget en regulær hardwareopgradering på en licensieret XP maskine. Det burde være OK.
Har du kørt en Repair af XP efter opgraderingen? Dit ny bundkort benytter jo andre chipset, IDE-controlere osv. osv.

Ved ikke om en Repair (geninstallering) af XP løser dit aktuelle problem, men normalt er Repair nødvendig ved en så fundamental udskiftning af hardware.

Da du ikke har gjort noget forkert, men "bare" har fået et lidt underligt problem, vil jeg anbefale at du retter henvendelse til Microsoft Danmark support om problemet - telefon 44890111.