Avatar billede 0verwrite Nybegynder
03. november 2004 - 12:55 Der er 1 løsning

gdlib danske tegn fejler

En rigtig klassiker...
Jeg sidder og arbejder med php gdlib og prøver at få den til at skrive en tekst over et billede - hvilket er lige til.

Når jeg benytter "verdana" kan jeg fint skrive æøå ÆØÅ osv. men så snart jeg skifter til "serpentine.ttf" kan den skrive de normale tegn men ikke æøå ÆØÅ (giver nogle skæve tegn)

Jeg har hentet et font program og undersøgt fonten, og den indeholder de korrekte bogstaver (æøå ÆØÅ) og ascii koden er korrekt (ALT+0248 = ø)

Hvis jeg benytter fonten i eks. Photoshop, word etc. virker den fint og kan godt skrive æøå.

Jeg har samtidig købt fonten i ATM da det måske kunne redde mig, men heller ikke...
Avatar billede 0verwrite Nybegynder
03. november 2004 - 15:59 #1
løste problemet ved at redigere fonten i font creator program 4.5 hvor man kan se forskellen fra verdana og min font - min font havde kun max tegnsæt sat op...