Avatar billede moebiuz Nybegynder
03. november 2004 - 11:55 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Har muligvis virus

Hej nogen der kan hjælpe - har muligtvis virus. mit virusprogram e-trust fandt forleden virusen win32/agobot, men fik sidenhen problemer med at fjerne den - har siden prøvet forskellige onlinescannere, med mere eller mindre succes. Nu ved jeg ikke om jeg har fået det hele fjernet. Nogen der kan hjælpe med at tjekke?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. november 2004 - 12:15 #1
Hent denne scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Kør scanneren.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
03. november 2004 - 12:22 #2
ok - dl'er og scanner
Avatar billede moebiuz Nybegynder
03. november 2004 - 12:26 #3
er lige færdig med at dl -og kan se at den har jeg allerede kørt tidligere- fandt 52 vira, men den skrev bare bag dem alle at "no action taken" - er det meningen?
Nu scannere den i hvert fald, men sidste gang tog det 1 time og 30 minutter.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
03. november 2004 - 16:28 #4
Så er jeg færdig med at scanne - her er resultatet, men hvis jeg forstår det rigtigt så har den ikke fjerne nogen virus, eller hva?

Wed Nov 03 14:05:05 2004 => ***** Scanning complete. *****
Wed Nov 03 14:05:05 2004 => Total Number of Files Scanned: 118553
Wed Nov 03 14:05:05 2004 => Total Number of Virus(es) Found: 45
Wed Nov 03 14:05:05 2004 => Total Number of Disinfected Files: 0
Wed Nov 03 14:05:05 2004 => Total Number of Files Renamed: 2
Wed Nov 03 14:05:05 2004 => Total Number of Deleted Files: 9
Wed Nov 03 14:05:05 2004 => Total Number of Errors: 557
Wed Nov 03 14:05:05 2004 => Time Elapsed: 01:39:09
Wed Nov 03 14:05:05 2004 => Virus Database Date: 2004/10/24
Wed Nov 03 14:05:05 2004 => Virus Database Count: 107296

Wed Nov 03 14:05:05 2004 => Scan Completed.
Avatar billede freehelp Praktikant
04. november 2004 - 08:28 #5
Undskyld for spam. Opreter du har givet min artikel karakter med kommentar at jeg ikke beskriver IDE. Hvorfor er det lige du ikke læser hvad jeg skriver under IDE/ATA
Det er jo det samme!  Irriterende
Avatar billede moebiuz Nybegynder
04. november 2004 - 08:35 #6
Mener nu også jeg gjorde - der står "ATA (Advanced Technology Attachment)", men ikke hvad IDE er (står for) - Ok - lidt svag formulering istedet for "er" burde jeg  have skrevet "står for".
Avatar billede freehelp Praktikant
04. november 2004 - 08:44 #7
Integrated Drive Electronics;
grænseflade for harddiske, CD-ROM-drev m.v., hvor al styringselektronik er monteret direkte på enheden i stedte for på bundkortet.
Disken kan have en hvilken som helst controller-type så længe grænsefladen for tilslutning til IDE-stikker er kompatibel med IDE-standarden.
Avatar billede freehelp Praktikant
04. november 2004 - 08:46 #8
Tynd begrundelse for den vurdering men ok. Beklager spam
Avatar billede moebiuz Nybegynder
04. november 2004 - 09:13 #9
Se, havde du nu skrevet sådan  i din din artikel, havde jeg ikke haft mulighed for at sætte en finger på det (synes du skulle tilføje det).
Er sikker på at der er andre end mig derude, som ikke lige var klar over hvad IDE, står for, eller gør.
Det er desuden mere en kommentar end det er en begrundelse, og en efter min mening en velplaceret kommentar. Begrundelse ville have lydt noget i retning af: "En lidt overfladisk gennemgang, som på trods af at den kommer vidt omkring aldrig rigtig går i dybden. Nogle af emnerne er tydeligvis belyst bedre end andre, nogle gange med lidt mangler og til tider har forfatteren desuden problemer med selv at finde ud af hvor han vil hen. Man kan ligeledes diskutere hans anbefalinger, de lider i nogen grad under for at gennemgangen er lidt overfladisk, og ikke vil tage stilling - det gøres under dækket at alle behov er forskellige, men man sidder alligevel tilbage som læser og ønsker at artiklen ville være lidt mere konkret. Når det er sagt, så må man sige at artiklen giver nogle udmærket introduktioner til en masse begreber, på et letforståeligt niveau, og specielt folk uden den indgående viden om hardiske vil finde denne artikel hjælpsom. Artiklen får 3/5 for på trods af nogle åbenlyse mangler og overfladiskhed, så er den stadig informativ og hjælpsom."

Men så lang en begrundelse følte jeg ligesom ikke for at skrive. Tænk over det brug det hvis du vil.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
04. november 2004 - 09:13 #10
jo forresten - spam er ok, tråde er ligesom gået i stå alligevel ;-)
Avatar billede freehelp Praktikant
04. november 2004 - 09:40 #11
Overfladisk? du mener ikke jeg ved hvad jeg snakker om?
Avatar billede freehelp Praktikant
04. november 2004 - 09:41 #12
Har du nu også givet mig karma?

Jeg så lige du bitchede i denne tråd ang ide/ata http://www.eksperten.dk/spm/557471 faktum er, at du faktisk ikke har forklaret det korrekt i din artikel. IDE og ATA er ikke helt det samme. ATA er den (protokol)standard som beskriver hvordan data overføres. Korrekt skrivemåde er derfor også ATA133 etc..
Avatar billede moebiuz Nybegynder
04. november 2004 - 10:08 #13
Nej - tror skam du har ganske udmærket forstand på det, formentlig meget bedre end mig, men din formidling er bare ikke helt optimal - når jeg skriver overfladisk mener jeg at du kun akkurat lige nævner det vigtigste - eksempelvis din gennemgang af rpm, her nævner du 5400 og 7200 (samt 10.000, men det er i for bindelse med med scsi), men du nævner slet ikke at man sagtens kan få hardiske med laver omdrejningstal - derfor er det en lidt overfladisk gennemgang.

Hvad angår karma, så aner jeg ikke hvad det, gider det ikke og har aldrig brugt det, så det kan jeg ikke hjælpe dig med.

Den næste kommentar kan jeg ikke helt forstå -
Er dette en del at dit indlæg, eller er det noget en anden har skrevet?
Avatar billede freehelp Praktikant
04. november 2004 - 10:17 #14
Som jeg skriver:

At vælge ny harddisk kan være svært for mange, da forskellige betegnelser kan forvirre mere end det gavner. Jeg har i denne artikel pålyst de punkter jeg mener er vigtige at vide inden man handler.

Det er ting som JEG mener skal med. Vi er jo alle forskellige ikke sandt.
Skal jeg tage alt med kommer den jo til at fylde 1000 sider og derfor har jeg valgt kun at tage det nyeste med!

Derfor skriver jeg:
Nu om dage er der to man skal koncentrere sig om nemlig 5400 RPM og 7200RPM inden for IDE harddiske.
Harddiske er efterhånden blevet så billige at 5400RPM ikke længere bliver forhandlet og at standarden i dag starter ved 7200RPM. Udover de alm. IDE er der så SCSI harddiske som roterer væsentligt hurtigere. Her er den almindelige hastighed 10000 rounds per minut.

Synes ikke du kommer med argumenter der holder overhovedet
Avatar billede moebiuz Nybegynder
04. november 2004 - 10:42 #15
Er ganske udmærket klar over at du  skrive om ting som DU mener er vigtige, men når man vælger at fravælge noget, risikerer man at man måske tager for meget væk - det er sket i dit tilfælde. Ja, du kunne muligvis skrive 1000 sider, (omend jeg tvivler)men det ville, som du ganske rigtigt skriver blive for meget, i sidste ende er det et spørgsmål om balance, en balance jeg ikke synes du helt rammer.
Desuden burde du måske istedet gøre dig klart hvem dit publikum er, snævre det ind, og prøve at ramme deres behov - for hvis du prøver at ramme ALLE, så bliver det hurtigt overfladisk.
Dette er (velargumenteret) kritik, som du burde tage til dig, så du ikke laver de samme fejl i næste artikel du skriver, istedet for at prøve at forsvare en middelmådig atikel med argumenter som at "..JEG mener" derfor er det ikke overfladisk - hvis publikum ikke forstår din artikel eller er utilfreds med den, så er det ikke dem der er noget galt med, men forfatteren der ikke forstår at formidle sit budskab.
Undskyld min lidt belærende tone, men i din iver efter at forsvare din artikel, fornemmer jeg lidt at du glemmer at artiklen er til for publikums skyld og ikke omvendt.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
04. november 2004 - 10:44 #16
fandt forøvrigt aldrig ud af hvad du mente med:
"Jeg så lige du bitchede i denne tråd ang ide/ata http://www.eksperten.dk/spm/557471 faktum er, at du faktisk ikke har forklaret det korrekt i din artikel. IDE og ATA er ikke helt det samme. ATA er den (protokol)standard som beskriver hvordan data overføres. Korrekt skrivemåde er derfor også ATA133 etc.."

Var det noget du skrev, elller..?
Avatar billede freehelp Praktikant
04. november 2004 - 10:48 #17
Nope en der skrev det til mig og som altid tør tøsedrengere ikke stå frem
Avatar billede freehelp Praktikant
04. november 2004 - 10:48 #18
Men lad os holde her ok :-)
Avatar billede moebiuz Nybegynder
04. november 2004 - 10:52 #19
cool - og tak for diskussionen ;-)
Avatar billede freehelp Praktikant
04. november 2004 - 10:53 #20
ILM - men har nu skrevet flere andre artikler :-)

Ha en god dag
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 10:52 #21
Mon ikke det snart blev tid til at få kastet lidt feedback eller en afslutning herinde!??
Avatar billede moebiuz Nybegynder
12. december 2004 - 11:00 #22
Jo, selvfølgelig og undskyld.
Opgav til sidst og købte i stedet en ny computer (havde nu nok også gjort det selvom jeg ikke havde haft virus) tog derefter min gamle harddisk og tilsluttede eksternt via usb - kørte etrust på den, som fjernede alt virus.
glædelig jul