Avatar billede itsecurity Nybegynder
03. november 2004 - 11:05 Der er 8 kommentarer

Brugere kan ikke sende emails til mere end 20 modtagere ad gangen

Vi har en Windows 2003 server med en Exchange 2003 på.
Vi har ikke nogen problemer med at modtage og sende emails generelt. Men hvis en bruger vil sende én email til mere end 20 modtagere i samme mail, får han svaret fra outlook "Handlingen lykkedes ikke" Hvis jeg sætte den samme bruger op til at bruge teledanmarks SMTP server så virker det fint, så problemet må ligge på vores lokale exchange 2003. Jeg har kigget opsætningen igennem på den virtuelle SMTP server og jeg har fjernet hakket i "Limit number of messages per connection to:"

Andre forslag ?
Avatar billede karser Nybegynder
03. november 2004 - 20:26 #1
der findes en parameter der hedder "Maximum numbers of reciepients per message"... Kan ikke huske hvor den er, men jeg kan godt finde den til dig!

...hvis det skulle være!?
Avatar billede itsecurity Nybegynder
05. november 2004 - 00:37 #2
Hvis det er den der hedder "Limit number of connections to:" under "Outbound connections" så har jeg testet den, men ellers vil jeg da meget gerne vide det :)

på forhånd tak
Avatar billede karser Nybegynder
05. november 2004 - 15:32 #3
Det er det ikke!

Jeg har været inde og finde parameteren og den ligger under Properties for din SMTP Virtal server, under Protocols.
På fanen "Messages" på 4. linie oppefra, kan du begrænse antal modtagere pr. meddelelse.
Avatar billede itsecurity Nybegynder
05. november 2004 - 15:45 #4
Ja det er den der hedder "Limit number of messages per connection to:" som var det første jeg prøvede, det står også i mit spørgsmål øverst oppe.

Det er ligesom det er noget ligger i en brugerbegræsning på en eller anden måde. Jeg prøvede at sætte en engelsk outlook client på for at få den engelske fejl meddelelse og den er simple "Operation failed" og så ikke mere. Altså det er den fejl man får i samme øjeblik man trykke på "Send" hvis man så sender den samme besked til under 20, så går det fint
Avatar billede karser Nybegynder
05. november 2004 - 16:35 #5
Der er altså også en der hedder (Ordret!):
"Limit number of recipients per message" Hvis det ikke er der, og hvis du kun har problemet på én enkelt bruger, skal du istedet kigger under brugeren i AD under fanen "Exchange General"... Klik på "Delivery options" og nederst på siden har du samme parameter, blot på bruger niveau!
Avatar billede karser Nybegynder
05. november 2004 - 16:38 #6
...hvis der er valgt "Use default limit" er det inde i din Virtual SMTP server, at dette parameter bliver styret!

Fandt lige Microsoft's beskrivelse af, hvordan man sætter denne parameter pr. bruger:

Set Recipient Limits

The number of recipients a mailbox-enabled user can send messages to is limited. You can set the maximum number of recipients to the default recipient limit under Global Settings in System Manager, or you can specify the maximum number of recipients the mailbox-enabled user can send messages to.

To specify the maximum number of recipients a mailbox-enabled user can send messages to:

Start Active Directory Users and Computers:
On the Start menu, point to Programs, point to Administrative Tools, and then click Active Directory Users and Computers.
Cannot Start the Application
You can manually start the application by following these instructions: On the Start menu, point to Programs, point to Administrative Tools, and then click Active Directory Users and Computers.
In the console tree, double-click Users, or double-click the node that contains the recipient information you are modifying.
In the details pane, double-click the mailbox-enabled recipient you are modifying.
On the Exchange General tab, click Delivery Options.
In the Delivery Options dialog box, under Recipient limits, click Maximum recipients, and then type a number.
Avatar billede karser Nybegynder
05. november 2004 - 16:40 #7
som de også skriver, kan dette tilmed sættes i:

"Global Settings" på Message Delivery, under fanen "Defaults"!
Avatar billede itsecurity Nybegynder
13. november 2004 - 19:50 #8
Problemet ser på nuværende tidspunkt ud til at være stillet forkert for det viser sig at være nogle bestemte kontaktpersoner der udløser fejlen "Operation Failed"