Avatar billede voirsous Nybegynder
02. november 2004 - 20:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken type PIC kort

hej,

hvordan kan man se hvilken typen PIC kreds der er på ens f.feks plastickort?
Avatar billede madsnielsen5 Nybegynder
02. november 2004 - 20:46 #1
Du skal da første have en picbrænder/læser. I de nyeste modeller kan de auto detect, og vupti så har du kortets model, men kun hvis det er et anerkendt kort til f.eks dørlåse og ikke andet. Dankort og parabolkort kan man ikke aflæse mere med amatør udstyr, i såfald kan man ødelægge det.
Avatar billede voirsous Nybegynder
02. november 2004 - 20:53 #2
mads det er en jeg har bygget fra et byggesæt, der står også et program som de anbefaler man bruger pip02 - men hvis den bare autodetekter, så er det fint nok?
Det er hverken dankort eller parabolkort jeg skal bruge den til.

Det er som sagt et byggesæt fra bricnk br 870 ´(kan den også læse)?
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
02. november 2004 - 21:20 #3
Jeg er elektronikteknikker og har leget med piratkort dengang det var sjovt, nu gider jeg hverken at se TV, eller det bøvl med opdatering mere.
Den brænder du har fat i der er så Pirat kort orienteret som den næsten kan være. En anelse outdated måske idet kortene ikke er opbygget på den måde med 1 el. flere PIC kredse som tidligere.
Nu bruger man hovedsageligt "guldkort", med eeprom eller uC+eeprom.
Avatar billede voirsous Nybegynder
02. august 2005 - 11:56 #4
Lukker, der er intet svar og jeg har fået at vide jeg skal lukke mine spm. Jeg smider derfor selv et svar. Hvis i vil have point så skriv!