Avatar billede beast Nybegynder
10. marts 2001 - 23:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Logon hænger stadig

Hej...jeg kom til at lukke et tidligere spørgsmål..men her kommer det igen....
Vi har et netværk med en NT-server, hvor der kører et domæne. Der kører en DHCP server på vores router. Vi har det problem at når klienterne (win98) hænger i ca. 30 sekunder efter, at man har indtastet brugernavn og adgangskode, til at maskinen begynder at loade det der nu skal loades (dvs. den står bare HELT stille uden at HD\'en så meget som lyser). Jeg har prøvet at angive IP og hostname i \"hosts\", men det hjalp ingenting...noget forslag ?
Avatar billede beast Nybegynder
10. marts 2001 - 23:37 #1
der har vidst lige sneget sig et par ord og tastefejl ind... :-(
Avatar billede john.doe Nybegynder
11. marts 2001 - 00:29 #2
Ja I har et opsætnings problem.
Det er sikkert at Win98 står og leder efter et eller andet,om det listen over bruger eller serveren eller noget helt andet kan jeg ikke lige svare på, men det er årsagen.
Avatar billede nuna Nybegynder
11. marts 2001 - 02:55 #3
Tjek DNS og WINS i win98 maskinen, prøv eventuelt disable dem

hilsen

nuna
Avatar billede beast Nybegynder
11. marts 2001 - 13:20 #4
Det er disablet, da der kører en DHCP server.
Avatar billede sammy Nybegynder
13. marts 2001 - 15:19 #5
har i klienter der kører andet end Win 9x??
Avatar billede beast Nybegynder
13. marts 2001 - 16:04 #6
nej
Avatar billede frrosen Nybegynder
24. juli 2001 - 14:56 #7
Prøv at sætte MaxMtu size til 1470,
det skulle hjælpe.
Avatar billede beast Nybegynder
05. maj 2002 - 18:27 #8
hmm