Avatar billede pdkn Nybegynder
02. november 2004 - 15:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til plakat til skolefest!

Hej alle sammen!

Jeg skal lave en plakat til vores kommende julefest, men jeg har ikke nogen af de rigtige redskaber til at lave rigtig flotte design.

Plakaten, som skal op på et A5-papir skal gerne se således ud:

http://bet1.dk/plakat.gif

Det eneste jeg mangler, er nogle fede farver, effekter og andre spændende ting. Fx skal der jule ting såsom nissehue og lign.

Det er tilladt at flytte teksten, men alle oplysninger skal beholdes. Uanset hvad kan det vist ikke blive mere kedelig end mit forsøg, så der er fri mulighed for at vise fede effekter osv.

På forhånd tak!
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
02. november 2004 - 15:42 #1
Undskyld jeg blander mig, men er det ikke A3 du mener? A5 er kun halvt så stort som et A4 ark... ;-)
Avatar billede pdkn Nybegynder
02. november 2004 - 15:44 #2
Jo selvfølgelig! A3!!!
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. november 2004 - 16:04 #3
I farver? Ok er klart lige om lidt.
Hvilket format vil du ha' det i?
Opløsning?

Skal det bare printes? Trykkes?

Du skal lige regne med at jeg skriver min hjemmeside med småt i bunden.
Men har du nok ikke noget imod :D
Avatar billede pdkn Nybegynder
02. november 2004 - 16:13 #4
Der skal selvfølgelig være lidt jule over det. Jeg ved ikke rigtig hvordan det foregår med opløsningen, men det skal kunne printes ned på A3-papir, så det bliver en slags plakat, vi hænger rundt omkring på skolen.

Det er helt i orden der står din hjemmeside, bare det er diskret ;)
Avatar billede solen Nybegynder
02. november 2004 - 16:26 #5
Hmmm skal der ikke noget "jul" på plakaten ?? *ggg* Du/I kan også lave forskellige skriftyper, "men af erfaring. Brug ikke for mange!" - Et godt program til at lave plakaten i er f.eks. Corel Draw!, Paint Shop pro og MS Powerpoint, men andre tegne/billede behandlingsprogrammer er ligeså gode.
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. november 2004 - 16:59 #6
http://www.lassefernov.dk/exp/julefest.jpg
Du får den bare som PDF klar til print fra Acrobat Reader hvis du kan li' det. Og det er da i det mindste mere spændende end dit udlæg :D
Avatar billede pdkn Nybegynder
02. november 2004 - 18:28 #7
Det er bare fantastisk ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. november 2004 - 19:00 #8
Så får du lige en PDF - den er i uendelig høj kvalitet da det hele er vektorer :)
Øjeblik.
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. november 2004 - 19:08 #9
http://www.lassefernov.dk/exp/julefest.pdf
Enjoy - og er det for tideligt at sige god jul?  ;D