Avatar billede flashlearner Nybegynder
02. november 2004 - 14:34 Der er 6 kommentarer

Flashmenu skal henvise til flash i stedet for til en URL

Jeg har hentet en menu på flashkit.com. Når man klikker på menupunkterne henvises der til en URL, men jeg vil lave det sådan at menupunkterne henviser til/starter en film i min egen flashfil.

Menuen kan findes på flg. link:

http://www.flashkit.com/movies/Interfaces/Menus/hierarch-Falcao-8032/index.php
Avatar billede mat Nybegynder
02. november 2004 - 15:06 #1
Hvis du klikker dig ind i det orange movieclip på scenen og markerer den orange knap kan du se at der bl.a står:

getURL(link,"_BLANK");

"link" bliver i dette tilfælde sat i hovedtidslinien i linien:

_root[nome1].link = links[a];

links er altså et array og hvis du kigger i framen i layer "custom" kan du finde arrayet hvor det er befolket af den masse strenge, der refererer til en url.

Så er det bare at skifte ud med labels istedet og rette "getURL(link,"_BLANK");" til "_root.someMovieClip.gotoAndStop("somelabel")"....

Skulle jeg mene...

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
02. november 2004 - 15:07 #2
ævl:

_root.someMovieClip.gotoAndStop(link);
Avatar billede flashlearner Nybegynder
02. november 2004 - 15:37 #3
Hej Mat - Jeg er nødt til at indrømme, at jeg er ude på dyt vand her. Jeg er uddannet designer, og har faktisk ikke meget forstand på flash.

Jeg har fundet og udskiftet "get URL..." med den linie du nævner, men hvad er det helt konkret jeg yderligere skal gøre? og hvor?

mvh. mic
Avatar billede mat Nybegynder
02. november 2004 - 16:05 #4
Hvordan er din film struktureret? Er det frames i et movieclip du vil henvise til eller er det frames på hovedtidslinien?

Det sted i koden i frame 1 i hovedtidslinien (i layer "custom") hvor der står en url en masse gange. Det er der du skal have defineret hvor du vil gå til i flashfilmen...vil jeg formode, nu skimmede jeg kun lige filen :)
Avatar billede flashlearner Nybegynder
02. november 2004 - 16:58 #5
Jeg har lige haft en kammerat til at kigge på det du skrev ...og nu virker skidtet. 1.000 tak for hjælpen. Jeg er ny her på eksperten.dk ...hvordan får jeg smidt mine point i nakken af dig som tak for den hurtige hjælp :)
Avatar billede mat Nybegynder
02. november 2004 - 17:50 #6
Du skal markere mit navn ude i siden og trykke accepter...men det kan du først når jeg smider et svar :)