Avatar billede psychotius Nybegynder
02. november 2004 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bus vs. ring i større netværk

Godt så, lad os antage at vi har et firma med en 4-5000 ansatte, alle i samme bygning og på samme netværk.

Bus eller Ring?

Har læst et sted at ring skulle være det hurtigeste netværk når der er så mange noder, og enorme mængder data, fordi der ikke opstår kollisioner...
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
03. november 2004 - 19:40 #1
Hvis du vælger BUS skal du have nogle meget lange kabler og nogle repeatere på ind imellem..  kan ikke lige huske så meget om RING teknologien..
Men hvis man læser CISCO certificering, så lyder det til at de vil anbefale folk at bruge STAR eller EXTENDED STAR
Avatar billede psychotius Nybegynder
04. november 2004 - 11:38 #2
nu er det jo selvfølgelig den logiske topologi jeg spørger til, og ikke den fysiske, som silversand.dk taler om.

Den fysisk skal naturligvis være en ext. star, alt andet ville være meningsløst. Den logiske derimod, er en helt anden snak...

Stadig ingen der har et bud på den?
Avatar billede kipolaks Nybegynder
04. november 2004 - 17:45 #3
snakker vi fibrenetværk ?
Avatar billede psychotius Nybegynder
10. november 2004 - 16:43 #4
fandt selv en løsning...
ring vil være hurtigst, men bus vil være billigere, og kollisionerne kan begrænses vha. kollisionsdomæner.

Men hvis vi er ligeglade med omkostningerne, så er en fiberring bare toppen :D