Avatar billede herrk Nybegynder
14. oktober 1999 - 19:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TNT2: Fullscreen i Quake2

Med driverne fa Nvidia's hjemmeside er det lykkedes mig at få 3D-acceleration i quake2, men kun i vindue.....
Jeg bruger slackware 4.0 med XFree 3.3.3.1....

200 points på højkant til den der kan afhjælpe mit problem...
Avatar billede razmataz Nybegynder
04. november 1999 - 13:18 #1
Hvordan faen her du fået 3d på quake2?!? Fortæl fortæl...
Avatar billede herrk Nybegynder
05. november 1999 - 08:30 #2
hvad mener du ???
Avatar billede cldu Nybegynder
07. november 1999 - 12:43 #3
prøv at skifte mellem opløsninger. Standard for quake2 kan nemlig IKKE vises fullscreen på TNT2.
Jeg skulle mene at huske, at Q2 tillader 640x480, 800x600, 1024x768 og 1152x864 i fullscreen.. (eller ER det sidste 1280x1024??)
Avatar billede herrk Nybegynder
07. november 1999 - 13:41 #4
Problemet er at jeg kun kan få 3D-acceleration under X, hvor jeg ikke kan få quake2 op i fullscreen, og det er uanset opløsningen, fejlen ligger ikke i quake fordi det før har kørt i fullscreen med voodoo^2. Desuden skal man have 16bit farver for at få understøttelse.

cldu: har du et dokument eller noget der kan bekræfte at det ikke kan lade sig gøre eller et link...
Avatar billede cldu Nybegynder
07. november 1999 - 18:23 #5
herrk: desværre, ingen dokumentation, kun personlig erfaring med VoodooRush, Voodoo1, Voodoo2, TNT1 og TNT2 - alle af forskellige mærker - og både på WinXX og Linux. Driverne fra Nvidias side KAN også til dels være skyld i problemet - driverne er sjældent fuldt ud kompatible med andre chipsets kortet måtte indeholde.
Du er velkommen til at kontakte mig på cldu@int.tele.dk.
Avatar billede razmataz Nybegynder
08. november 1999 - 12:10 #6
Oh..jeg havde ikke lige set at det var under x11...he he så er det jo ikke så underligt.....jeg leder efter en gl driver der kan køre i konsollen.

Undskyld undskyld...