Avatar billede stigrindom Nybegynder
02. november 2004 - 08:41 Der er 9 kommentarer

2 xp-maskiner kan ikke se hinanden

Jeg har tidligere ikke haft problemer med at få xp-maskiner til at se hinanden på hjemmenetværket.

Men efter en flytning og indkøb af ny maskine, kan jeg ikke få de 2 maskiner til at se hinanden. Den ene har servicepack 2 og det har den anden ikke.

Har nogen et godt forslag til, hvad der skal gøres!?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2004 - 08:45 #1
Har du slået firewallen fra på den maskine som har SP 2 ???
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2004 - 08:51 #2
Kan de pinge til hindanden ??
Er de i samme arbejdsgruppe ??
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
02. november 2004 - 08:56 #3
Flyt dem tættere på hinanden !

Du skriver du er flyttet så jeg går ud fra at du har fået en ny udbyder. Hvem er det og har du kabelmodem eller en router ?
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
02. november 2004 - 08:58 #4
..og en typisk fejl er enten din firewall eller XP's firewall som du nemt kan slå fra. Hvordan har du forsøgt at forbinde dem med hinanden ?
Avatar billede stigrindom Nybegynder
02. november 2004 - 10:29 #5
Jeg er flyttet fysisk (dårlig formulering fra min side - beklager).
Så jeg har samme udbyder.

De er forbundet via en sædvanlig switch, og er i samme arbejdsgruppe MSHOME

Skal man i XP's firewall slå noget med "Intern fildeling" eller "Hjemmenetværk" til?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2004 - 12:01 #6
Vi prøver en gang mere - Kan de pinge til hindanden ? hvis ja klik start -> netværksteder -> vis arbejdsgruppe computere
Kan du se dem der ?
Avatar billede stigrindom Nybegynder
02. november 2004 - 12:27 #7
Lige nu er jeg på arbejde, så det bliver først i morgen, jeg kan give svaret på, om de kan pinge hinanden.
Avatar billede stigrindom Nybegynder
03. november 2004 - 09:18 #8
Ja - jeg fik den idé, da jeg kom hjem, at jeg skulle ind i firewallen på de to maskiner og dér gøre deres ip-numre kendt for hinanden.

Og så virkede det!
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2004 - 12:38 #9
stigrindom >> Hva' sa' jeg.... :-)