Avatar billede paaabilsen Nybegynder
02. november 2004 - 08:08 Der er 1 kommentar

Begrænset eller ingen adgang

En ene af to PCer der deler en adsl forbindelse via en hub har problemer, jeg får en meddelelse om begrænset eller ingen adgang, og muligheden for at reparere, men når jeg prøver at gøre dette får jeg at vide at der ikke kan tildeles en ny ip adr. Computeren kan ikke oprette forbindelse til Internettet. Den anden virker fint. Er der nogen der har et løsningsforslag?
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
02. november 2004 - 09:22 #1
hvis dette skal fungere skal du have 2 IP adresser til din forbindelse og det lyder lidt som at det har du ikke. Alternativ skal du købe en router. Den kan håndtere dette problem. De koster næsten ingen ting og du får meget mere end bare deling af internet forbindelse. Firewall, portforwarding, parentcontrol etc sidder i de fleste routere.

Hvis du ikke vil investere i nyt hardware er løsningen at ringe til din internetudbyder og købe en Ipadresse mere.