Avatar billede angelod Novice
01. november 2004 - 22:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med automatisk tab af session

Jeg sidder med et system jeg har lavet, hvor der naturligvis er en administrator del. Denne del er beskyttet med sessions som jo er meget normalt i disse dage, men jeg har oplevet noget meget underligt. Hvis man ikke redigerer i nogen tid, så oplever jeg at den har en tendens til at logge en ud, hvilket jeg finder meget underligt da "session.cookie_lifetime" er sat til "0". Det er ikke altid jeg kan få den til at efterligne det, da det virker til at ske tilfældigt, men jeg poster ligge session indstillingerne, og så kan I se om der skulle være noget. Eventuelt hvis en har prøvet noget lignende og fundet løsningen..

Indstillinger:
auto_start = Off
bug_compat_42 = On
bug_compat_warn = On
cache_expire = 180
cache_limiter = nocache
cookie_domain = no value
cookie_lifetime = 0
cookie_path = /
cookie_secure = Off
entropy_file = no value
entropy_length = 0
gc_divisor = 100
gc_maxlifetime = 1440
gc_probability = 1
name = PHPSESSID
referer_check = no value
save_handler = files
save_path = /tmp
serialize_handler = php
use_cookies = On
use_only_cookies = Off
use_trans_sid = Off
Avatar billede ahv Nybegynder
02. november 2004 - 00:54 #1
gc_maxlifetime = 1440

Prøv at rette denne til 0.
Avatar billede angelod Novice
02. november 2004 - 01:15 #2
Jeg skal lige teste dette, men det lyder sandsynligt, så jeg prøver at rette den til, og så ser vi om problemet gentager sig. :)
Avatar billede angelod Novice
02. november 2004 - 18:04 #3
Jeg prøvede at ændre det lokalt, men det skete alligevel.. Så lad mig lige høre om jeg har forstået det korrekt her.. Ved at ændre indstillingen for den lokale mappe, så gælder de indstillinger ikke for de session filer den opretter, men derimod for den kørsel af session cleanup? Hvis dette er tilfældet, så får jeg bare værdien rettet på hele serveren. :)