Avatar billede ellebab Nybegynder
01. november 2004 - 21:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kommentar i database script

Hej eksperter.
Jeg har brug for jeres ekspertise indenfor MySQL.
Jeg har brug for at skrive kommentarer i mit install script til min MySQL database.
Mit script består kun af INSERT INTO kommandoer, og det ville være rart med kommentarer for hver kommando, da det er gået hen og blevet et stort script. Jeg kan ikke bruge // før min kommentar, nogen forslag?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2004 - 21:40 #1
MySQL accepterer da # ikke ?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 21:48 #2
jo det gør den
I hvert fald man laver et dump inde fra phpmyadmin bruger dem # til kommentare..
Avatar billede majkat Nybegynder
01. november 2004 - 22:05 #3
Alt hvad der kommer efter '#' bliver ignoreret

Tekst mellem '/*' og '*/' bliver ligeledes ignoreret (C-stil kommentarer)

Alt hvad der kommer efter '-- ' (bemærk mellemrum) bliver også ignoreret

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Comments.html
Avatar billede ellebab Nybegynder
01. november 2004 - 22:08 #4
tak for svar.. # virker super, hvis du lige vil smide et svar arne, da du  var først
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2004 - 22:10 #5
kommer her