Avatar billede spindoktoren Nybegynder
01. november 2004 - 20:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Upload/internet problem!

Hey eksperter.. håber i kan hjælpe mig med denne her:
Jeg har det sidste stykke tid oplevet noget meget mærkeligt og mistænksomt...
Jeg kan ikke sende emails, og jeg kan heller ikke oploade hvis det hedder over 2 kb.. Men download-ning er intet problem ..
Og ja .. jeg har tømt alt offline inhold osv, og panda antivirus og diverse online scans har ikke kunne finde nogle virus..
Hjælp?
Jens
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2004 - 20:48 #1
Klik på Funktioner i IE, klik på Internetindstilinger.
Klik på faneblad:Avanceret
Find teksten: Brug passiv FTP(til kompatibilitet mellem firewall og DSL-modem)
og fjern Flueben - anvend

klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" - anvend

Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standarniveau, ( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
01. november 2004 - 20:51 #2
Var ikke aktiveret .. sry :)
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2004 - 20:52 #3
Har du windows SP2 installeret ?
Det kunne nemlig også tyde på, det er din firewall/windows firewall - prøv at udføre nedenstående og genstart pc.

Start > kontrolpanel > sikkerhedscenter.

klikk på linien ”Windows firewall” nederst på siden,under feltet "Administrer sikkerhedsindstillinger for"

Her klikker du på: Slået fra. – klik OK

Nu er der kommet en ”brunlig” linie i Firewall og en knap med teksten: "Anbefalinger".

Klik på knappen Anbefalinger og sæt flueben i:
Jeg har en Firewall løsning, som jeg selv overvåger. – klik OK.

Firewall linien har nu skiftet farve og har følgende tekst:
"Ikke overvåget".

Hvis man også har sig eget antivirusprogram, gøres følgende:
Linien ”Virusbeskyttelse” er med en brunlig farve og med teksten: "Kontroller status".
Klik på knappen "Anbefalinger" og Sæt flueben i:
Jeg har et antivirusprogram, som jeg selv vil overvåge – klik OK.

Linien Virusbeskyttelse har nu skiftet farve og er med teksten:
”Ikke overvåget”

Luk hele boksen på X i øverste højre hjørne, og du har en pc, der ikke er i konflikt med dit eget firewall/antivirus program.

Der er desuden udgivet et ”Hotfix” i forbindelse med SP2, da der kan være problemer med nogle IP adresser.

Hotfix til Dansk XP kan hentes her;
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8

Hotfix til Engelsk XP:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
01. november 2004 - 20:52 #4
Forresten .. Alle cookies og temp. internet filles er blevet slettet for længst ;)
- og sikkerhed-tingene var alle på standard ..
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
01. november 2004 - 20:54 #5
sikkerhedscenter .. ? kan ike lige lokalisere det i kontrolpanelet...
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2004 - 20:57 #6
Ok, så har du IKKE SP2 installeret.

Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
01. november 2004 - 21:02 #7
ook . tanks .. jeg prøver lige..
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
01. november 2004 - 21:22 #8
hmm . sry det virker ikke ... alt er "immuniseret" men kan stadig ikke uploade .. :(
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2004 - 21:24 #9
Hent programmet HiJackThis, installer det, kør en scan, gem loggen i en nyoprettet mappe. DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV,
Kopier hele loggen fra HJT og læg den herind - en "log" ekspert vil så kigge på den og sige hvad du skal gøre.

http://www.spychecker.com/download/download_hijackthis.html
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
01. november 2004 - 21:26 #10
Ren og ubearbejdet log:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:26:21, on 01-11-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hptskmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
D:\Upl & Download\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.egholmweb.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098733697439
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab31267.cab
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
01. november 2004 - 21:47 #11
haverslev smider du ik et svar? .. selvom det ikke hjæalp synderligt har du dog forsøgt.. syntes du fortjener det .. tak :)
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2004 - 21:51 #12
Vi venter lige og ser om ikke der kommer en "log" ekspert forbi ;)
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
01. november 2004 - 22:00 #13
ook .. :) .. tak alligevel ;)
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2004 - 20:55 #14
:)
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 10:59 #15
Lukketid ?
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
26. januar 2005 - 16:31 #16
joo tak .. efterhånden ;)
Avatar billede kraesten Nybegynder
26. januar 2005 - 16:47 #17
Ikke for at være pernittengryn, men haverslevs link til hotfixet til en engelsk XP postet 01/11-2004 20:52:42 er identisk med hotfixet til den danske version.

Det rigtige link til det engelske hotfix er:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8

Håber at spindoktoren har fået klaret sit problem i mellemtiden.
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 17:20 #18
kraesten > den havde jeg ikke lige set, men der er jo heldivis valg af sprog versioner, såå mon ikke spørger har "hittet" den engelske udgave alligevel - trods min fejl. ;)
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
26. januar 2005 - 19:13 #19
Jeg tror jeg fandt ud af det .. det virker i hvert fald.. Men tak ellers kraesten .. :) - Og også til haverslev ..