Avatar billede datajef Nybegynder
01. november 2004 - 20:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Automatisk" simpel backup løsning med Nero

Jeg vil prøve at hoppe med på backup-vognen. :o)

Det jeg havde forestillet mig var noget i stil med følgende:

Et unavngivet program, som jeg håber I kan hjælpe med, kopierer udvalgte mapper/filer til ekstern harddisk i en "backup" mappe. Dette program skulle gerne køres via planlagte opgaver i XP.

Programmet måtte meget gerne være i stand til at gemme flere versioner af filerne. Altså kopiere filer og findes der en nye version kopieres denne over, og den gamle omdøbes - hvis samme version gøres der ikke noget.

Når dette er gjort brændes "backup" mappen ud på CD-RW. Det jeg håber på er, at dette kan gøres med Nero. Igen ville det bedste være om det kunne gøres igennem planlagte opgaver.

Er det muligt at lave en sådan "automatisk" backup, som ikke kræver nogen form for bruger-indgriben?
Avatar billede eha57 Nybegynder
02. november 2004 - 20:27 #1
til automatisk backup kunne du bruge Syncback http://www.2brightsparks.com/
indstillingerne er mange. "min" syncback tager backup ca. hver 10 min.
Den er sat op så den kun bruger lidt systemresurcer, så den ikke generer det daglige arbejde.
Også er den gratis.
  brændingen må du så derefter selv klare
Avatar billede datajef Nybegynder
03. november 2004 - 14:41 #2
OK, det må jeg lige prøve at tjekke. Lader lige spørgsmålet stå lidt hvis nogle kender et brænder program, som kan brænde af sig selv.
Avatar billede datajef Nybegynder
17. november 2004 - 11:29 #3
Nero har faktisk noget scheduled task man kan bruge.
Avatar billede jck_true Nybegynder
09. december 2004 - 11:32 #4
Det kan nero Backup, 6.1 tror jeg nok, køre automatisk hver dag, og kan selv brænde