Avatar billede radisen Nybegynder
10. marts 2001 - 20:35 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Multiboot

Hvordan ændrer jeg min multiboot - opsætning ?  Jeg bruger Windows2000 og WindowsME, og når jeg pt stater op, har jeg 5 sek. til at vælge WindowsME i - ellers bliver det W2K.
Jeg vil gerne have ændret det til at PC\'en starter default op i WindowsME ( af hensyn til børnene....) og ellers at der er 30 sekunder til at vælge W2K i.
Og som tillægsspørgsmål - hvordan ændrer jeg W2K partitionen til NTFS ?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. marts 2001 - 20:43 #1
opstarten ændrer du i win2000 under kontrolpanel/system....

der kan du ændre på booten...

win 2000 partitionen kan du evt ændre til NTFS under administrative tools eller systemværktøjer

computermanegement og så disk manegement...

men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med den disk som systemet ligger på og om det egentlig er smart....
Avatar billede radisen Nybegynder
10. marts 2001 - 20:46 #2
Smart ...?
Det var for at sikre min W2K partition for ungerne når de bruger WindowsME partitionen...
Avatar billede radisen Nybegynder
10. marts 2001 - 20:52 #3
- therealyoda- kan du tjekke om det kan lade sig gøre at ændre partiotionen fra fat32 til NTFS - også selvom W2K er placeret der ...... så er pointne dine.
Avatar billede parazite Nybegynder
10. marts 2001 - 20:58 #4
Det plejer ikke at være muligt at ændre filsystem mens der ligger data på disken. Dog skulle Partition Magic 6.0 kunne klare det for dig. Find mere info om det her: http://www.partitionmagic.com/.
Avatar billede parazite Nybegynder
10. marts 2001 - 20:59 #5
Other Key Features
Key features remaining from previous versions of PartitionMagic include:
* BootMagic, a powerful boot management tool with password protection for safe, effortless switching between multiple operating systems, using a graphical interface with full mouse support.
* Converting to and from FAT, FAT32 and NTFS, including the ability to convert between file systems without losing data. Also includes support for ext2 and Linux SWAP file systems.
* Cluster Analyzer, which offers options on cluster resizing and recommends solutions, so users don’t have to guess.
* Wizard functionality, which guides users through partitioning tasks with the help of simple, step-by-step guides, with batch and execute commands.
* DriveMapper, which updates drive letter references after adding or deleting partition(s).

Det ser ud som om det kan klare alle dine problemer for dig! ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. marts 2001 - 22:58 #6
HOV HOV HOV.....

konvatere fra FAT32 til NTFS?

Gå i start -> kør og skriv:

convert c: /fs:ntfs

så bliver C: konvateret til NTFS ved næste boot
Avatar billede birkis Nybegynder
11. marts 2001 - 02:23 #7
bortsett fra at hvis C: er NTFS vil ikke WinMe starte vel??  Også selv om WinMe ligger på en annen partisjon, da C: jo er boot...

Så hvis du har Win2k på C: bør du nok la den være FAT32.
Avatar billede radisen Nybegynder
11. marts 2001 - 20:37 #8
Birkis...

Min WinME er på C-partitionen,
og W2k er på en E-partition
(D-partitionen er til backup)

Kan E-partitionen måske så ændres til NTFS ?
Avatar billede birkis Nybegynder
11. marts 2001 - 21:40 #9
ja, da er det ikke noe problem...  \"Kravene\" er at boot-partisjonen og selvfølgelig Win9x/Me\'s egen partisjon skal være FAT/FAT32.