Avatar billede egeolsen Nybegynder
01. november 2004 - 14:43 Der er 3 kommentarer

MIME format ? Hvad er det ?

Jeg har fået en mail fra Sverige, hvorunder "Meddelelseskilder" jeg kan læse følgende meddelelse:

"This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand this format, some or all of this message may not be legible."

Hvad betyder det ?
Avatar billede milter Ekspert
01. november 2004 - 17:56 #1
Ingen garanti, men måske kan du klare problemet sådan her:

OE > Funktioner > Indstillinger > Læsning > Fjern mærke i "Læs alle meddelelser som almindelig tekst" > OK
Avatar billede egeolsen Nybegynder
02. november 2004 - 14:27 #2
Egentlig var det kun en forespørgsel på, hvad MIME format er, da jeg godt kunne læse mailen.
Avatar billede milter Ekspert
02. november 2004 - 15:18 #3
Ok.
MIME er nogle specifikationer for hvordan indhold, som ikke er ren tekst, skal formateres i en e-mail, f.eks. et billede eller lyd, for at et mailprogram skal kunne forstå og åbne det. Det er lidt det samme, som at lydcd-er skal formateres på en bestemt måde, for at en cd-spiller skal kunne læse den som en lyd-cd og ikke noget andet.

Så vidt jeg ved, er alle mailprogrammer idag MIME-kompatible.