Avatar billede nozio Nybegynder
01. november 2004 - 09:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Win2000 domain og trådløs bærbar

Jeg har en Win2000 DC - som kører som den skal i netværket.

Har så en HP zv5000 (indbygget trådløst netværk) som skal logge på DC'en (domainet) og hente sin profile (roaming profile)

Den trådløse er sat til at bruge DHCP.

MEN MEN den kan ikke logge på DC'en - hvis jeg prøver at pinge den (fra serveren) - lige efter den bærbare er tændt - så har den ikke fået en IP endnu.

Den får først sin IP - når WinXP får indlæst netkortet og starter det op.

Så er det jo umuligt at få hentet sin profile på DC'en eller ??

Det skal siges - at når den bærbare er i luften (og har fået IP-nummer) - så kan den se DC'en fint og bruge de shares der er på denne.
Avatar billede eurotic Nybegynder
01. november 2004 - 09:44 #1
Oki. Hvis der er så mange problemer med det, så vil jeg foreslå du bare kører med faste ip-adresser i steder for DHCP. Desuden så starter computeren netværks-servicen (kortet) langt før windows starter. Så hvis tilfældet er at den først får sin ip langt senere, skyldes det et dårligt netkort eller skod router. Så fjern DHCP-serveren fra routeren og tast så selv dine oplysninger ind, så kommer det til at glide derud af. Men det burde kunne føres ud i livet, som du har stillet det op nu. Det lugter bare lidt af en brugerfejl et eller andet sted. Men kan jo være svært at konkludere ud fra dette. ;)
Men held og lykke.
Avatar billede nozio Nybegynder
01. november 2004 - 14:00 #2
Det bliver det ikke bedre af - det virker som om at netkortet først bliver initialiseret i det øjeblik WinXP Pro starter.
Avatar billede nozio Nybegynder
01. november 2004 - 19:40 #3
Fandt selv løsningen - efter lang tids søgning på Google :)

Det viste sig - at jeg havde et konfigurations program fra producenten af netkortet - til at tage sig af konfigurationen.

Det slog jeg fra og lod WinXP tage sig af det - WinXP kører det nemlig som en service og derfor er kortet initialiseret FØR man kan lave et logon.

Nu spiller det !!!