Avatar billede janius Nybegynder
31. oktober 2004 - 20:09 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Bedste DVD skiver til kopiering

Hej

Jeg har lavet et par backup's af min Matador serie med CloneDVD og DVD Shrink. Kvaliteten er såmænd udemærket de første 45 minutter men herefter begynder billedet og lyden at fryse lidt efter lidt. Jeg har ikke oplevet problemer med data-DVDer men film giver åbenbart lidt problemer. Min mistanke er faldet på mine noname DVD skiver, købt i Tyskland. Er der nogen derude, der kender til et sted, hvor de bedste medier bliver bedømt til sådan noget?
Avatar billede locturian Nybegynder
31. oktober 2004 - 20:26 #1
Kan kun anbefale http://www.nierle.com/ der er et kanont stort udvalg - Siden er tysk, men dansk sprog og danske priser er muligt - Alle produkter rates af brugerne, og der er liste over brændere der er testet med de enkelte produkter... :)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:19 #2
Verbatim er de skiver du efter min mening skal bruge. No name skiver er efter min mening trash. Jeg ved godt, at Verbatim er dyrere end andre skiver, men du får aldrig nogen fejlbrændinger med dem. Men selvfølgelig andre mærkevarer DVDer kan sikkert også bruges, men jeg personligt holder mig til Verbatim, da de ligger i den bedste kategori. Og de kan også købes hos Nierle :-)
http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:20 #3
Hvis du ser på detaljeren på DVD'erne på Nierles side og sammenligner med den side jeg smed, kan du nogenlunde få et overblik over, i hvilken kategori, de fleste medier ligger i.
Avatar billede locturian Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:26 #4
Det er lidt af en videnskab at finde de "bedste" dvd skiver til ens brænder - Jeg måtte prøve med 2-3 forskellige mærker, før jeg fandt frem til dem jeg bruger nu... Og når jeg skifter brænder, kan jeg så starte forfra :)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:27 #5
Hvis du er interesseret i andre steder i Tyskland hvor du kan købe medier er her en lille liste:
http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1
http://www.azomedia.dk/shop/default.asp
http://www.nierle6.com/s01.php?cur=dkr&sp=dk&ag=1&letterid=73
http://www.mediecentralen.com
http://www.billigmedien.de/shop/
Desværre er der ingen detaljer omkring diskene på de sider, men dem kan du jo så se på Nierles side og så måske finde dem billigere et af de andre steder :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:30 #6
Det er også derfor, jeg holder fast i Verbatim, de hører til de bedste i gruppen - OK, de er lidt dyrere end de andre medier, men alligevel, 7 kr. for to-tre timers video, det er trods alt billigere end et videobånd, de koster stadig 40-50 kr. :-)
Og så har jeg ikke smidt et eneste medie væk - kun hvis jeg har dummet mig og brændt noget, jeg ikke skulle have brændt, men det er jo ikke skivens fejl :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:33 #7
F.eks. har wesellcd.com tilbud på 50 verbatim for 250 kr. - det er 5 kr. stk.
http://www.wesellcd.com/shop/productinfo.asp?id=386&caller=1
Avatar billede locturian Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:38 #8
Ja, har også selv gode erfaringer med Verbatim - Problemet med handel fra tysklan over nettet er, at man typisk skal betale 70kr i fragt, hvilket lige fordobler prisen på skiverne, med mindre man køber rigtig mange...
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:40 #9
Man køber vel mere end 10 ad gangen :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:44 #10
320 kr. for 50 stk. eller 570 for 100 stk, det er da heller ikke slemt, når man så ved, at de virker, der er intet værre end at give 2-300 kr for 100 stk, hvor man så skal smide 75 pct. af skiverne væk, fordi de ikke dur, det er da i længden meget dyrere :-) Og så den tid, man bruger, den får du jo heller ikke igen, heller ikke sliddet på brænderen som brænder skiver, du kun kan bruge som freesbies :-)
Avatar billede janius Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:14 #11
Min brænder er en LG4040B og egentligt oplever jeg ikke fejlbrændinger som i gamle dage, "kun" at DVD-filmene hakker i det. Er det også det I har erfaringer med?
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:17 #12
Spørgsmålet er vel om de virker som de skal på din dvd-afspiller. Det KAN vel også være den, der er gal. Men hakker den også på andre afspillere? Hakker den når du afspiller din brændte dvd på din PC?
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:22 #13
Jeg fandt din brænder her. Der står noget om, hvilke skiver din brænder burde kunne brænde på. Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget.
http://www.videohelp.com/dvdwriters.php?DVDname=LG+4040B&Submit=Search&cdrs=&cdrws=&dvdrs=&dvdrws=&dvdprs=&dvdprws=&dvdprsdl=&dvdrams=&cdrom=&dvdrom=&buffer=Any&hdsize=Any&list=0&orderby=Name&hits=25&Search=Search
Men jeg er stadig sikker på, at det er dine skiver. No Name mærket eksisterer slet ikke som mærke, så det er nok skrald fra alle mulige mærker.
Avatar billede janius Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:28 #14
Det var lige sådan en side jeg havde brug for. Vi tager chancen med Verbatim og håber det bedste. Ellers må jeg jo prøve de dyre mærker en efter en og finde den med det bedste resultat. Tak for hjælpen begge :)

Locturian - du skal også have lidt point. Svar på http://www.eksperten.dk/spm/556531 og de vil falde :)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:36 #15
Jeg takker :-)
Og held og lykke med indkøbene
Norbert :-)
Avatar billede janius Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:40 #16
Og vupti - havde en gammel verbatim DVD+RW til at ligge i skuffen og det spiller- JUBII!!
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:42 #17
Ja ja da - har selv en 35-40 stk af dem :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:43 #18
Og ligeså mange DVD-RW - og de virker alle :-) Og det har de gjort i over et år nu :-)
Avatar billede si. Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:39 #19
Jeg har haft samme problem, som du døjer med.
Det vidste sig, at hvis jeg sænkede hastigheden på min brændning til 2x når jeg brændte film, så lykkedes det altid.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:43 #20
Yes - det kan også være en løsning, der er værd at forsøge - så kan du ihvertfald komme af med de skiver, du HAR købt :-) Men jeg synes bare ikke, at løsningen er holdbar i længden. Det er jo ikke derfor, man køber 4x og 8x skiver :-)
Avatar billede janius Nybegynder
01. november 2004 - 00:55 #21
Du Si - var det med noname skiver eller et bestemt mærke?
Avatar billede si. Nybegynder
01. november 2004 - 05:33 #22
Jeg kører faktisk med samme brænder som dig, en LG4040B med firmware version A302.
Og det drejede sig om Princo skiver.. disse her http://www.nierle1.com/s01.php?sid=PG001002308567125998255212599825&cur=dkr&sp=dk&ag=1&pp=aa&bnr=2102

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvor problemet ligger, da jeg aldrig har brugt andre skiver (ca.120 stk). Men en faktum er, at jeg aldrig har oplevet andre problemer ved mine brændninger, end at en film kan finde på at hakke i sidste tredjedel.
Og som sagt, så kan det ved min brænder forhindres, ved at sænke brænde hastigheden til 2x, når det er film.
Og da det er en løsning, jeg nemt kan leve med, specielt når man tænker på prisen...hvis det da ellers, er skivens skyld. Så har jeg ikke testet med andre mærker!
Avatar billede coke-mann Nybegynder
05. november 2004 - 17:42 #23
Hej.
Jeg tror ikke at det skyldes dvd-skiverne.
Prøv at overføre filerne fra den originale dvd-skive manuelt fra din dvd-rom på din harddisk og prøv så at brænde dem derefter.
Avatar billede janius Nybegynder
07. november 2004 - 16:37 #24
Hej Coke
Jo, det var skiverne der var problemet. Efter skift til Verbatim løste det problemet, men takker alligevel :)