Avatar billede raffar Juniormester
31. oktober 2004 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Axapta - Saldo i Debitor og Kreditor vindue

Når man enten går under "Debitor -> Kunder"  eller "Kreditor -> Leverandører" vises en oversigt/liste over debitorer/kreditorer.

Den indeholder kundenr./Kreditornr., Navn osv.

Mit spørgsmål går på om det er muligt at få vist saldoen for hver enkelt Debitor / Kreditor her? Og hvordan kan jeg sætte det op?
Avatar billede jpv Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:35 #1
Har måske noget der kan bruges:
Udskriv saldobalance
Udskriv Saldobalance for de forskellige Afdeling, Bærer, formål
Økonomi
-Udskrifter
--Balance
I fanen balance vælges saldobalance i feltet Balance.
Fanen Kolonner
Selve Feltnavnene betyder ikke noget. Der kunne også stå felt 1, felt 2 og felt 3
Skriv dato for hvilket tidsrum du ønsker rapport fra, og vælg hvilken dimension enhed du ønsker rapport over, og evt. hvilken Formål.
Rapporten vil nu blive udskrevet delt op i 3 kolonner, med de parameter du har valgt
Avatar billede raffar Juniormester
01. november 2004 - 15:00 #2
Takker. Denne metode kender jeg godt.

Det heg efterspørger er om det er muligt at set saldo når jeg...
1. trykker på debitor
2. trykker på kunder

Nu får jeg oversigt over debitorer. Den består af 6 synlige kolonner ie.
Debitorkonto, Navn, Søgenavn, Fakturakonto, Debitorgruppe, Valuta

Det jeg ønsker er at få en kolonne mere der viser saldo. Hvorefter jeg i kan se
Debitorkonto, Navn, Søgenavn, Fakturakonto, Debitorgruppe, Valuta, Saldo

Det samme skal gølde for Kreditorer.
Avatar billede phase5 Nybegynder
03. november 2004 - 10:36 #3
Det er muligt, det kræver bare at du har udviklingslicens og adgang til AOT'en. Hvis du har det, så er det ret nemt. Hvis saldoen findes som et felt på en af formens datasources, så er det bare at trække den ned i det grid som vises på formen. Hvis dette ikke er tilfældet, så laver du en displaymetode, som henterfeltet fra en anden tabel:

display AmountMST getBalance()
{
  return (select custTable
            where custTable.custAccount == salesTable.custAccount).balance;
}

det som sker er at du har en nøgle som er fælles mellem den table formen bruger og den tabel hvor saldoen findes, så laver du et opslag med denne nøgle, og returnerer saldoen.

Håber det kan bruges.

Morten
Avatar billede phase5 Nybegynder
03. november 2004 - 10:37 #4
De tabeller jeg beskrev er sikkert ikke dem du skal bruge, jeg havde ikke lige en 3.0 ved hånden, men princippet er det samme.
Avatar billede raffar Juniormester
16. november 2004 - 13:20 #5
jeg ser lige på det.