Avatar billede petermm Nybegynder
31. oktober 2004 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort: ATI virker ikke efter nVidia

Skiftede nVidia GeForce3 TI200 ud med et Radeon 9700 pro.
Kører OK indtil der skal vises grafik (spil eller 3dMark 01/03). Så enten fryser skærmen eller den går i sort.
Prøvede både med Catalyst 4.9 og 4.10 - ingen forskel.
Prøvede også med mit X800XT PE - samme problem.
Min strøæmforsyning er en kvalitets 300W og grafikkortet fik sin egen ledning, så det skulle være OK.
Andre informationer - SOYO SY-K7V Dragon Plus - AMD 1600@1800 - Windows XP Home SP2.
Kan det være noget med at jeg ikke har fået fjernet nVidia filer helt? Fjernede driver med "Tilføj eller fjern programmer".
Jeg har søgt på Guru3D og lignende sider, men har ikke kunne finde andre med samme problem.
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. oktober 2004 - 11:40 #1
Prøv dig frem her, om ikke en af disse kan fjerne de sidste rester af Nvidia.

http://www.3dchipset.com/utilities/nvidia/removal/index.php
Avatar billede hexya Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:46 #2
Tjek om der ligger noget nVidia under Skærmkort (DenneComput> Egenskaber> Hardware> Enhedshåndtering).
Hvis der gør, starter du i Fejlsikret tilstand (tryk F8 under reboot).
Så går du ind i Enhedshåndteringen igen og fjerner det du fandt med nVidia.
Genstart normalt.

Lad os høre om det ikke kunne klare det i første omgang, ellers må vi prøve noget andet :^)

PS. Mine referencer gælder for W2k, så jeg ved ikke lige, om tingene hedder helt det samme i XP.
PSS. Næste gang du vil fjerne hardware, så brug Tilføj/Fjern Hardware (Kontrolpanel)
Avatar billede hexya Nybegynder
06. november 2004 - 20:59 #3
Har du fået den hjælp, du bad om?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. november 2004 - 14:51 #4
Hvis dit spørgsmål har fået en fornuftig afslutning, så luk det.
Avatar billede petermm Nybegynder
06. december 2004 - 13:24 #5
Jeg fik aldrig løst problemet - jeg ved ikke om bundkortet har problemer med et x8 AGP grafikkort.
Men jeg har monteret nyt Abit KV8 Pro bundkort med en AMD 3,0+ - så nu virker det.
Det gamle bundkort ryget i konens maskine sammen med det gamle GeForce TI 200 kort.
Undskyld det tog lidt lang tid - men jeg har også et arbejde at passe - TAK DRENGE.