Avatar billede fissanp Nybegynder
31. oktober 2004 - 10:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min computer genstarter bare?

Hej eksperter, jeg har for nyligt installeret nogle spil på min computer. så når jeg nu prøver at starte dem, så genstarter hele min computer inden programmet går igang. når jeg derefter logger ind igen står der bare noget i retningen af Systemet er blevet genoprettet efter en alvorlig fejl. og noget med "Error Caused by a Device Driver".. jeg har ingen idé om hvad det skyldes.. nogle der har en i´de om hvordan jeg kan få det til at stoppe? ved ikke om det er pga noget jeg har installeret..
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2004 - 11:09 #1
Lad mig gætte ?

Du har et Radeon grafikkort som bruger ATI drivere ?

Du skal installere den nyeste driver hjælper det ikke, skal du tage en der er ældre end den du har nu !
Avatar billede fissanp Nybegynder
31. oktober 2004 - 11:11 #2
det er det desværre ikke.. har Gforce.. men det mærkelige er at jeg har spillet det igår. og nu når jeg prøver at spille et spil genstarter den bare.. har prøvet med Bloodrayne, Fifa 2005 og Vice city..
Avatar billede allanfo Praktikant
31. oktober 2004 - 11:14 #3
Se lige hvilken DirectX du har installeret. Nogle spil installerer en DirectX, som var ny da spillet kom ud. Og den kan være for gammel. Har selv et, der absolut vil installere 6.0.
Avatar billede fissanp Nybegynder
31. oktober 2004 - 11:27 #4
jeg har 9.0c.. og den skulle virke fint til spillet.. og jeg har ku spille dem før, men ligepludseligt virker de bare ikke.. det er SÅ mærkeligt
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2004 - 11:33 #5
Prøv at nedgrader din DirectX eller installer nyeste driver til dit grafikkort !

Har hørt om flere der har sjove genstart problemer, (Inkl. mig selv), alle pga. af device eller graphic driver !
Avatar billede gl.k. Nybegynder
31. oktober 2004 - 11:40 #6
Start,
højreklick på denne computer
egenskaber
avanceret
i menuen Start og genoprettelse: instillinger
fjern fluebenet ved gestart automatisk
Genstart.
Næste gang, du får fejl, kommer der blå skærm og du skriver fejlmedd. ned plus alle tal og bogstaver.
Avatar billede gratis Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:17 #7
logbog, Kontrolpanel | Administration | Logbog, se efter røde krydser under Program og System og post "kilde"og "hændelses id"
Avatar billede fissanp Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:10 #8
Okay har fundet ud af det.. hentede en ny driver til mit grafikkort. der var åbenbart gået noget i stykker ved den jeg havde.. så nu virker det.. tak for hjælpen ellers =P
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2004 - 19:29 #9
Takker da for point ! ;-) :P, nå, nej jeg snakkede ikke om at hente en ny driver, men det var da godt du selv fandt ud af hente den ! Så jeg skal selvfølgelig ikke have muligheden for point !

Sorry, mit indlæg, men det virker bare som om at det havde du selv fundet ud af helt af dig selv ! Ja, okay, jeg gættede ikke lige at dit kort var i gforce, men det var da også et skud i tågen !