Avatar billede vertu Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:10 Der er 1 kommentar

Netværkskort inaktive og kan ikke aktiveres

Hej super-eksperter

Jeg har for nylig sat et nyt bundkort i en computer, og det var et værre cirkus for styresystemet måtte ikke slettes så jeg skulle få windows til at starte op med det nye og installere. Det gik efter MEGET møje og besvær - blev nødt til at fjerne alt og slukke computeren manuelt da den begyndte at installere komponenterne igen. Men så godtog den det.
Nu kører computeren så, og internet og netværk virker som sådan fint - men selvom netværksstik er tilsluttet og forbindelsen er oprettet viser windows at begge netkort er inaktiveret, og det kan ikke lade sig gøre at aktivere dem: mislykkes. Jeg vil meget gerne finde ud af hvad der er galt, for cmputeren kan ikke gå ind på danske bank's netbank. Når man prøver at gå til login siden (via hjemmeside) kommer der blot den der side hvor der står siden ikke kunne findes. Hvad dælen kan der være galt? Jeg har på fornemmelsen det kan være pga de inaktiverede kort, selvom det ikke burde hænge sammen - internettet virker jo alligevel. Messenger vil heller ikke logge på.
Avatar billede eurotic Nybegynder
01. november 2004 - 09:49 #1
Oki.. Det lyder lidt som om du har prøvet at lave houdini tricks *g*
Ej, det er godt nok ikke gået som det skulle, må jeg selv sige. Det burde have lykkes bedre end det gjorde.
Men tror den eneste løsning på dit lille problem er at bide dig selv hårdt i armen og re-installere windows. Det er nok et opdateringsproblem i hardware-registrerings databasen. Du kan også prøve blot at reparerer windows-installationen eller afinstallere netkortet og prøve forfra. Der er rigelig at vælge imellem. Menjeg ville tage den hårde vej og så få en ny installation.