Avatar billede minymoo Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:26 Der er 2 kommentarer

Spil med Mandrake (linux)

Hej, jeg skal til at have installeret Linux, men sad bare og tænkte på, er det mugligt at spille spil med mandrake (ja selfølgelig er det det, men jeg tænker på nogle som Warcraft3 og COunterstrike?)

Hilsen Frederik, eventuelt msn: frederikamris@hotmail.com
Avatar billede pham Nybegynder
30. oktober 2004 - 14:10 #1
nogle windows spil kan spilles gennem wine eller cedega(udbygning af wine med hensyn til spil).
Det er dog ikke alle som virker optimalt. Jeg selv spiller Diablo 2 via cedega og det virker perfekt.. Tjek http://www.transgaming.com/ & http://www.winehq.com/ for mere info og og hvilke spil der er understøttet!

Med venlig hilsen
Anders Hansen
Avatar billede JoeX2 Praktikant
30. oktober 2004 - 23:46 #2
Du har et sjovt forhold til point.

Hvis du vil spille på mandrake eller andre linux distributioner, så vil jeg anbefale at du spiller de spil der er lavet til linux.

Fx. doom, Quake, AmericasArmy eller simcity eller nogen af de små børne spil som tux racer eller supertux.

Emulerede spil fra ældre konsoler kører også fremragende på linux.

(-- just my one point :-)  --)