Avatar billede r1d1 Nybegynder
30. oktober 2004 - 07:31 Der er 31 kommentarer

Windows 2000 angrebet af virus -"terminated"

Jeg var ved at sætte  email op på en nyrenoveret pc.
Nåede at se at den modtog 7 mails og så tror jeg at Zoom- alarm, "hvor den skrev noget med ledte efter fysisk hukommelse" blev aktiveret.
I panik genstartede jeg pcen og nu..
Kører kun opstarts menu hvor den finder drevene .
Hvis jeg prøver at geninstallere 2000 kommer der en fejlmeddelelse:
Filen \i386\ntkrn1mp.exe kunne ikke indlæses.
Installation kan ikke fortsætte. Tryk på en tast for at afslutte.
Hvad gør jeg, er der nogen som kan hjælpe ?
Avatar billede ebe Praktikant
30. oktober 2004 - 10:32 #1
når jeg leder efter ntkrn1mp.exe på nettet, kommer der intet frem. er du sikker du har stavet rigtigt?
Avatar billede r1d1 Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:29 #2
Spændende ?????
Jeg prøvede igen at starte op med cd, og nu siger den:
Linie 4783 i INF-filen er ugyldig.
Installation kan ikke fortsætte. Tryk på en tast for at afslutte.

Jeg prøver lige igen.. øjeblik
Avatar billede r1d1 Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:31 #3
linie 4783 igen... ?
Jeg fatter ingenting ????
Avatar billede fromsej Praktikant
30. oktober 2004 - 11:51 #4
Kan du på nogen måde åbne den .inf fil, evt ved at starte op med kommandoprompt?
Avatar billede r1d1 Nybegynder
30. oktober 2004 - 12:00 #5
Hvordan er det lige at jeg hopper jeg over i dos under opstart..?
Avatar billede ebe Praktikant
30. oktober 2004 - 12:10 #7
det kan være der er et fingerpeg der?
Avatar billede r1d1 Nybegynder
30. oktober 2004 - 12:10 #8
Og for at være ærlig.. Jeg ved ikke hvad en INF-fil er.
Avatar billede ebe Praktikant
30. oktober 2004 - 12:25 #9
har ledt lidt mere.... de fejl kan også komme hvis der f.eks. er ram eller andre hardware problemer. Check først ram, ledninger osw.....

når jeg læser vejledningen fra microsoft, gælder det kun for "unattendet installation", dvs. når man på forhand har lavet en installations-svarfil.
Avatar billede ebe Praktikant
30. oktober 2004 - 12:31 #10
ps.: jeg ved heller ikke hvilken .inf fil det er.  .inf filer er normalt filer til installation, f.eks. drivere.
Avatar billede ebe Praktikant
30. oktober 2004 - 13:15 #11
fik du ikke en error code sammen med ntkrnlmp.exe kunne ikke indlæses?
Avatar billede ebe Praktikant
30. oktober 2004 - 13:17 #12
Avatar billede r1d1 Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:59 #13
Har kigget lidt under dit hyberlink ebe, men jeg synes ikke rigtigt at der var noget.
Har tjekket kabler osv - Men ram ? Den genkender mit ram under opstart, du ved der hvor den fortæller hvor mange brikker der er sat i maskinen, og de kan vil ikke bare lige pludselig blive smadret af virus eller på en anden måde.
Har "rodet" lidt mere - Den er åbenbart meget ustabil under opstart for
Har kørt 3 x opstart uden cd og kørsel nr.
1. Fryser billedet når den starter med indlæsning af win. og bjælken fremkommer.
2. Det samme
3. Hopper næsten over start menu. Jeg kan se den 1 sek. og derefter sort skærm.

Jeg syntes at der under opstart var noget med
D0 - not detected
D1 - not detected
D2 - not detected
D3,- not detected
og igen. Har det noget med ramene at gøre
men det har jeg ikke set igen.
øøøh så hvad nu ?
Skal jeg ud og købe et nyt bundkort eller ???
Avatar billede ebe Praktikant
30. oktober 2004 - 14:10 #14
umiddelbart kunne det godt lyde som ram eller en anden hardware fejl. prøv at tage klodserne ud og kør en klods ad gangen. check derefter alle kabler og forbindelser.

Det med D0 osv.. kunne godt være:
HD0 not detected, osv.. dvs. at den finder ingen hard-disk? Er diskene sat til auto detect i bios?
Avatar billede ebe Praktikant
30. oktober 2004 - 14:11 #15
jeg havde en lignende fejl engang, og det viste sig i sidste ende at være et defekt fladkabel til hard disken.
Avatar billede ebe Praktikant
30. oktober 2004 - 14:13 #16
hvis du gerne vil se hvad den skriver under opstart, kan du trykke på pause tasten, så bliver skærmen stående og du har tid til at læse teksten
Avatar billede ebe Praktikant
30. oktober 2004 - 14:19 #17
ellers kan du sætte en intakt hard-disk med et intakt operativsystem i computeren og prøve. Men PAS PÅ! Hvis det virkelig er ram-fejl, kan den godt skrive noget lort tilbage til disken under opstart, og så er det os også ødelagt....  :(
Avatar billede r1d1 Nybegynder
30. oktober 2004 - 18:53 #18
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
JEG FATTER INENTIIING ?
I tror det er løgn. Jeg har været i byen indtil nu kl.1844 og vil lige prøve at starte op.
Jeg kører nu helt normalt igen.
Tør jeg nu tjekke min post.
Jeg giver de 100 point til et hurtigt godt råd..men som I kan forstå så er jeg
helt !!!#¤&/()= oven i hovdet - Jeg forstår det stadigvæk ikke, men det er selfølgelig rart nok.
Avatar billede r1d1 Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:15 #19
Hej Ebe
Du har været med mig hele dagen, så du får point, hvis du ligger et svar.
Jeg har tømt postkassen "Jeg tog chancen" og der skete ingenting. - heldigvis!
Uden at komme ud i en længere diskution - Har du så nogen erfaring med et godt gratis antivirus program. Jeg kører selv zoneAlarm.
På forhånd tak for din hjælp.
r1d1
Avatar billede r1d1 Nybegynder
30. oktober 2004 - 20:34 #20
Ååh nej
Jeg kunne næsten ikke få armene ned, men så..
Jeg modtog de mails der var i indbakken og forsøgte at slette den første ved at højreklikke på den, men nu kører den i ring
Den starter op og lokker mig på som bruger. Skrivebordet står som det skal i nogle sekunder og så laver den en blå skærm.
Igen noget med fysisk hukommelse.
Jeg har prøvet at starte fra cd - fejlsikret, men det kan ikke lade sig gøre.
Så det tror at jeg skal er at deaktivere mit antivirus,så kan jeg lokke på.
Og derefter så slette de mails evt. filer som er inficeret.
Men spørgsmålet er hvordan undgår jeg, at den laver den sædvanlige opstart.
Og kommer ind i win 2000. Af en bagdør.
Har du en ide
Ps. jeg vender først tilbage imorgen tideligt, så måske kører den igen (Ha-Ha)
Avatar billede r1d1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 07:42 #21
Så blev det morgen, og min pc kører igen.
Jeg har afinstalleret zoneAlarm. Og kørt spybot, som fandt lidt smuds.

Når jeg vil åbne Antivir, får jeg følgende besked:
Definition file (.VDF) is destroyed. - Så trykker jeg ok! - nyt skilt
It is tried to re-create the backup copy. Så trykker jeg ok! - nyt skilt
Definition file (.VDF) is destroyed. - Så trykker jeg ok! - nyt skilt
To backup files failed.- Så trykker jeg ok!
Og det er det - Så jeg kører tilsyneladende fint.
Men spørgsmålet er. Har jeg virus og hvordan får jeg startet Antivir op igen ?
Avatar billede ebe Praktikant
31. oktober 2004 - 09:26 #22
gå ind på http://www.pandasoftware.com og tag en online scan. et stykke nede på venstre side er sådan et bevægligt sigtekorn, der scanner du. så du får checket for virus!!
Avatar billede ebe Praktikant
31. oktober 2004 - 09:28 #23
hvad angår points, så vil jeg gerne have dem, men kun hvis tingene kommer helt op at køre og det (i det mindste delvis) er min fortjenste :)
Avatar billede ebe Praktikant
31. oktober 2004 - 09:31 #24
hvad angår antivirus: jeg kører selv norton, og den virker bare hver gang men er ikke gratis. jeg har kørt agv (tror det er grisoft.com) som er gratis, og det virker i og for sig ok, men ikke så brugervenlig synes jeg, og nogen gang har den svært ved at reparere/fjerne inficerede filer.
Avatar billede ebe Praktikant
31. oktober 2004 - 10:02 #25
Citat fra dig.......Den starter op og lokker mig på som bruger. Skrivebordet står som det skal i nogle sekunder og så laver den en blå skærm.
Igen noget med fysisk hukommelse......
har du haft ram-blokkene ud én ad gangen og prøvet? fysisk hukommelse er RAM. Det ku´stadig lyde som en periodisk ram-fejl.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. oktober 2004 - 13:56 #26
Geninstaller Antivir, eler hent en ny VDF fil på deres side.
http://www.free-av.com/antivirus/allinonen.html
Jeg skulle have penge for at bruge Norton, mange endda!
Avatar billede r1d1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:44 #27
DAMM..shit - shit - shit.
Jeg ville lave en online scan med Panda og så gik systemet ned. Blå skærm med følgende tekst:
*** Stop: 0x00000067 (ox00000004,0x00000007,0xoooooooo,0x00000000)
config_initialization_failed.
Hvis det er første gang, du ser denne fejlmeddelelse, skal du genstarte computeren. Hvis fejlen kommer igen skal,du gøre følgende:
Kontroller at eventuel ny hardware eller software er installeret korrekt. Hvis dette er en ny installation, skal du kontakte producenten af din hardware eller software, så kan du få de Windows 2000-opdateringer du muligvis mangler.
Hvis der fortsat er problemer, skal du deaktivere eller fjerne eventuel nyinstalleret hardware eller software. Deaktiver BIOS-hukommelsesindstillinger som fx cachelagring eller shadowing. Hvis du har brug for at bruge Fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter, skal du genstarte computeren, trykke på F8 og derefter vælge fejlsikret tilstand.
I din manual, kan du finde flere oplysninger om håndtering af fejlmeddelelser.

Okay ! jeg tjekker de ramblokke.
Avatar billede ebe Praktikant
01. november 2004 - 06:38 #28
prøv også at skifte ata-kablet ud og check at frontside bussen ikke kører højere end den må.
Avatar billede ebe Praktikant
02. november 2004 - 06:40 #29
r1d1>> jeg var også lige ved at fortvivle dengang mit ata-kabel var defekt. Det kunne ikke ses, og det virkede for det meste. Jeg fandt ud af det ved at køre IBM´s service program drive fitnes test DFT fra
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm
som så meldte kabelfejl. (Hitachi har IBM disk service)
Avatar billede ebe Praktikant
02. november 2004 - 18:25 #30
hvo´n går det? :)
Avatar billede ebe Praktikant
04. november 2004 - 07:17 #31
r1d1>> lægger du løsningen på gåden når du har den?