Avatar billede borowik Nybegynder
29. oktober 2004 - 23:53 Der er 4 kommentarer

Bios - Update.

Hej,

jeg har en Notebook fra Medion - MD 6100 købt i ALDI den 26.januar 2004. Chipset'ten hedder SIS 648 og der sidder Phoenix BIOS, i og der er også en FLASH tool inkluderet, problemmet er "bare" at jeg vil downloade ny bios version - og ikke den fra Medions hjemmeside, der ikke tillader noget som helts :-(
Findes der en god version, der muliggør ændring af FSB/cpu frekvens?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:40 #1
Det er ikke tilrådeligt at flashe med en bios fra andet end fabrikantens hjemmeside. Du risikerer at stå med 3 kg skrot, som blot kan smides ud, og det er den notebook for god til.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2004 - 15:50 #2
Jeg har endnu ikke hørt om nogle uoriginale BIOS-filer til notebooks. Det kan være de findes, men jeg tvivler.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
09. november 2004 - 12:26 #3
Ikke til en bærbar... De er låst 99.9% af gangene... da de kåger totalt af hvis de bliver lavet om.. og de kan heller ikke holde til det... Og hvis du endelig finder en bios du kan flashe med tvilver jeg meget på det kommer til at virke overhovedet
Avatar billede borowik Nybegynder
09. november 2004 - 16:22 #4
Ja, men jeg vil sette taktfrekvensen NED/ omstille FSB og ændre stromstyrken og lege lidt med advanced features...