Avatar billede miza Nybegynder
29. oktober 2004 - 23:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Workstation grafikkort til spil

Jeg vil gerne høre, om det kan lade sig gøre at bruge Workstation grafikkort så som FireGL og Quadro kortene, da noget af min tid går på grafik.
Desktop grafikkort virker jo fint med de programmer, men er overbevist om at de andre vil virke langt bedre.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:52 #1
Måske, det kommer an på om de er directx kompatible. Jeg har selv afprøvet et Accelgraphics, som er et af de bedre workststion grafikkort, dog med nogle år på bagen, og det kunne altså slet ikke bruges til spil, p.gr.a. den manglende understøttelse af directx.
Avatar billede popsy Novice
30. oktober 2004 - 00:53 #2
Jeg forstår ikke helt hvad dit spørgsmål er? Måske kan du uddybe lidt?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:55 #3
Det ser dog ud til at både FireGL og Quadro kortene fuldt understøtter både OpenGL og Directx9, så det skulle være muligt.
Avatar billede miza Nybegynder
30. oktober 2004 - 09:16 #4
popsy: Det jeg mener er, om man kan sætte et workstation grafikkort i sin computer, og så alligevel stadig bruge sin com til spil og sådan. Jeg ved ikke helt hvor meget mere jeg kan uddybe det, men spørg igen, hvis du ikke helt har forstået det endnu.

tonnybrandt: Ok, vil ydelsen stadig være god i spil og sådan? Hvis det ikke helt kan lade sig gøre, så finder jeg ikke grund til at købe et, da jeg stadig gerne vil kunne spille spil, som Far Cry, C&C Generals osv.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 10:29 #5
Jeg forsøgte at finde nogle test hvor disse kort blev testet mod grafikkort rettet mod gaming, men de test man kan finde er selvfølgelig rettet mod cad arbejde, så det lykkedes ikke. Fandt dog denne side, hvor gaming bliver omtalt:

http://www.pcauthority.com.au/review.aspx?CIaRID=1743

As well as OpenGL, this card accelerates DirectX 9.0, so if you take a break from 3D work you can relax with some serious gaming. Games performance is very good, as you'd expect, but this isn't the market intended for this card so it doesn't represent great value in this respect
Avatar billede miza Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:39 #6
Ok, tak for den hjælp, jeg vil stadig overveje et workstation kort, men tror alligevel jeg vil ende med et desktop kort.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:40 #7
Velbekomme. Du syntes ikke det var nogen point værd ?

Grunden til at jeg ikke havde lagt et svar, var at der jo ikke var et 100% svar når jeg ikke kunne finde en test hvor at game kort og et workstation kort blev testet op imod hinanden.
Avatar billede miza Nybegynder
30. oktober 2004 - 21:15 #8
Jamen du har jo ikke lagt et svar ind, ellers havde jeg givet dig point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 21:42 #9
Det er ikke forbudt at bede nogen om at lægge et svar.
Se f.eks her: http://www.ebruger.dk/faq/#problem_slut_hvad_nu
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 21:44 #10
Og grunden til at jeg ikke kunne lægge et svar: http://www.ebruger.dk/faq/#deltag_i_spm
Avatar billede miza Nybegynder
31. oktober 2004 - 06:56 #11
ok, det må jeg jo så huske til en anden gang...