Avatar billede pelle_klumpfeber Nybegynder
29. oktober 2004 - 22:40 Der er 3 kommentarer

Motorola Speadstream 5100

Jeg har et speadstream kabel-modem, jeg har 2 computere sat til gennem en hub. Jeg skal have lavet en port forward (port-mapping), men tilsyneladende giver motorola kun support til dette ved deres trådløse modems.

Jeg giver gerne mange flere point til den som løser problemet... (kan åbenbart max. give 200 point af gangen)
Avatar billede popsy Novice
30. oktober 2004 - 01:01 #1
200 points er max pr. spørgsmål på eksperten.dk!

Du kan ikke port-forwarde gennem en hub, det kræver en form for router, nok derfor de ikke kan yde support på det :) En hub er enkelt fortalt ret dum , den er tvunget til at sende hver eneste data-pakke til alle tilkoblede pc'ere, indtil der er en der accepterer den.

En evt. mulighed er at lade internettet gå gennem den ene pc, og derfra definere de forskellige porte, det vil i princippet sige at du anvender den ene pc som router.
Avatar billede pelle_klumpfeber Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:05 #2
Hvis jeg så sætter den ene pc direkte til modemet, hvordan port-forwarder jeg så?
Avatar billede popsy Novice
31. oktober 2004 - 10:47 #3
I første omgang skal den pc der viderefordeler internettet have 2 netkort. Derefter skal den sættes op til at køre server, og forwarde de nødvendige porte. Jeg kan ikke rigtigt give nogen nærmere instruktion når jeg ikke kender dine styresystemer.

Men det nemmeste for dig vil nok være at investere i en billig router, denne her fås for 229,- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40456
Jeg har same router i den tidligere generation, og den understøtter portforwarding, og er ret nem at gå til.