Avatar billede tr0elz Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort

Hej,

Jeg har efter mange uge endelig fået min computer tilbage fra rep, efter en bios opdatering der var gået galt.

Jeg har så fået et nyt bundkort og har fået at vide jeg skal installere Windows oveni, men når jeg starter op kan jeg ikke nå at se om den booter fra CDén. Den kommer op og spørger om jeg vil forsætte i fejlsikret tilstand eller hvad jeg vil.

Hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2004 - 18:25 #1
Du skal sætte first boot i bios til cdrom.
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2004 - 18:33 #2
har du fået installeret bundkort driverne ?
Avatar billede tr0elz Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:38 #3
Jeg har bare tændt for PCén....

Hvordan sætter jeg first boot til CDrom i biosen? - Jeg ved ikke hvad jeg skal trykke!
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2004 - 18:40 #4
1. du skal have installeret bundkort cd-en først.
2. Herefter skal du i Bios (tryk DEL under opstart) og sæt cd-rom som 1. boot.
Avatar billede tr0elz Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:43 #5
1. Jeg har ingen Bundkort-cd.
2. Intet sker når jeg trykker delete.
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2004 - 18:47 #6
Har du selv monteret det nye bundkort ?
hvis bundkort er installeret af en anden, har han så installeret bundkort driverne ?
Under alle omstændigheder, så skal du have en cd med.
Avatar billede tr0elz Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:48 #7
Jeg har ikke selv monteret det.
Det er monteret af proffer og ved derfor ikke om de har installeret noget.
Jeg har ingen CD med.
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2004 - 18:51 #8
det skal du have, så fat i dem !
Du kan prøve at trykke på nogle andre knapper under opstart.
F1 - F2 - F10 - F12  Det kan være forskelligt, fra pc til pc
Avatar billede tr0elz Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:59 #9
Det var F11...

Kan jeg nøjes med at lave en rep af Windows? - eller skal jeg formatere alt?
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2004 - 19:01 #10
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2004 - 19:05 #11
Det bedste er altid en ren indstallation.
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2004 - 19:13 #12
peet49 > korrekt, men tænkte på at spørger evt. havde noget liggende på HD, som han gerne ville beholde - kun skiftet bundkort ;)
Avatar billede hcma Novice
30. oktober 2004 - 11:26 #13
man kan altså også lave en ren installation ved at følge den guide som haverslev linkede til 29/10-2004 19:01:13  (hvor der forresten også er link til riversen's instruktionsvideo)
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2004 - 14:17 #14
Virker det ?? - lægger et svar ;)