Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2004 - 16:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Låse skærmopløsning

Er det muligt i regedit at låse nøglen med skærmopløsning, så andre brugere ikke kan skifte skærmopløsning?
Jeg sidder på et netværk, hvor vi er flere om samme maskine, og hvis opløsningen ændres går det på tværs af alle brugere.
Jeg kan se, at man kan tildele rettigheder til forskellige brugere, men er der et godt svar på mit ? hører jeg det gerne.
Jeg er i tvivl om nødvendige rettighedsbrugere, da der ud over administratorer også er rettigheder til andre mere kryptiske kontoer.
Avatar billede overchord Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:00 #1
Det skulle jvf microsoft vaere fixet i SP2:
http://support.microsoft.com/?kbid=832295

Men ellers er der ogsaa et link til et fix paa den side.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2004 - 19:10 #2
Det lyder måske umiddelbart som en løsning, men går jeg ind og nærlæser problematikken, så forklares fænomenet kun som værende ved "Hurtigskift" imellem brugere, hvor de enkelte profiler jo i princippet er aktive.
I mit tilfælde er problemet, at hver bruger jo med sit skærmvalg skriver ned i den samme nøgle i reg-databasen, og jeg ville allerhelst kunne fjerne fanebladet "Indstillinger" ved højrekliksmenuen på skrivebordet, men da det ikke lader sig gøre, så vil jeg gerne lave blokeringen i regedit.
Der står desuden, at man skal kontakte MS, hvis man ikke vil opgradere med SP2 men bare løse problemet nu og her. Jeg er ikke herre over, hvornår vi får opgraderet med SP2, men MS vil ihvertfald ikke supportere mig, når jeg ikke er IT-ansvarlig for netværket.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 02:52 #3
Ja så lykkedes det mig at opdrive svaret på egen hånd.
Avatar billede jambazz Nybegynder
22. december 2006 - 14:21 #4
Spurten, en skam du ikke har skrevet svaret her så!
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2009 - 23:36 #5
Kør CMD

Skriv "gpedit.msc" for at komme ind i gruppepolitik.

Vælg nu "Brugerkonfiguration".

Fortsæt til "Kontrolpanel" og derefter "Skærm".

I vinduet th, vil der være en række options.

Vælg "Egenskaber" for "Fjern skærm i kontrolpanel".

Når du vælger "Aktiver" vil fanebladet for skærm forsvinde, og brugere kan ikke længere ændre skærmopløsning, med mindre optionen deaktiveres igen.