Avatar billede metalspaden Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computeren gider ikke connecte til noget

Jeg har siddet LAN med  ven i et par dage nu, og der har ingen problemer været før nu. Jeg kom hjem, og nettet virkede ikke på min egen computer. Jeg tænkte at det nok bare var tele2 der rodede med et eller andet, men prøvede alligevel at tænde min vens computer. Til min forundring virkede hans net fint.
Jeg kan ikke engang connecte til routeren, har prøvet at sætte dens settings til default, sat internetstikket direkte til netkortet, uninstalleret og geninstalleret mit netkort, og afprøvet forskellige netkabler, men intet er lykkedes.

Når jeg prøver at reparere forbindelsen siger den:
"Følgende trin i reparationen mislykkedes:
  Fornyer IP-adressen.
  Renser og indlæser fjerncachens navnetabel for NetBT igen.
  Sender navnefrigørelsespakker til WINS og genstarter derefter opdatering.
  Opdaterer alle DHCP-rettigheder og registrerer DNS-navne igen."

OS: WinXP+SP1
Router: D-link DI-604

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2004 - 14:00 #1
Reeset router og adslmodem.
Avatar billede metalspaden Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:01 #2
Det har jeg forresten også gjort.
Avatar billede metalspaden Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:02 #3
Det skal siges at det virkede fint for blot 6 timer siden.
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2004 - 14:10 #4
Prøv igen, det kan også være routeren, der har fejl.
Avatar billede metalspaden Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:12 #5
Tror du?.. jeg kan jo heller ikke connecte direkte til modemet.
Avatar billede metalspaden Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:13 #6
Og det hjalp desværre ikke.
Avatar billede metalspaden Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:26 #7
Routeren er kun en måned gammel, der skulle helst ikke være noget galt med den.
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2004 - 14:41 #8
Gå i enhedshåndtering-fjern netkortet og genstart.
Avatar billede metalspaden Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:20 #9
Det hjalp ikke, men jeg fik det til at virke ved at sætte DHCP op.
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2004 - 15:21 #10
Bare det virker, det er hovedsagen.
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2004 - 15:22 #11
Husk at lukke.
Avatar billede metalspaden Nybegynder
22. marts 2005 - 16:40 #12
ye