Avatar billede rabjerg Nybegynder
29. oktober 2004 - 10:26 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

pop-up behavior inaktiv? Alternativer ønskes!

Hvorfor er min pop-up menu behavior inaktiv. Jeg arbejder i med template men jeg kan ikke finde frem til hvorfor behavior -> pop-up menu er grå(inaktiv) Hvem kan løse gåden for mig?

Et tillæg: XP2's pop-up blocker, blocker for at vise sådanne pop-up's. Kan de laves på en anden måde så de ikke blokeres af pop-up-blockeren? Det ville nok være det mest interessante da det andet ikke er så holdbart i praksis.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:31 #1
For at pop up menuen skal være aktiv.

Skriv noget tekst

Marker teksten, og sæt link, lav evt et dummi link #

Marker teksten og gå så til Show Pop up Menu.

Du kan kun lave Pop Up menu på links, så derfor kan du evt bruge dummi linket hvis det egentligt ikke er et rigtigt link du ønsker skal aktiver din pop up menu
Avatar billede bojohansen Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:34 #2
Det med XP blocker, har ikke nogen løsning på det.

Prøv evt. noget fra http://www.projectseven.com/extensions/index.htm
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2004 - 22:42 #4
<ole>

At forsøge at omgå popup-blokkere, skaffer os blot endnu mere lort på halsen.
Vis brugeren lidt respekt. Hvis han ikke ønsker popups, er det uforskammet at forsøge at snyde ham.

Ja, der er squide irriterende, man ikke længere kan bruge popUps til fornuftige formål. Men sådan er det nu engang at leve i et liberalistisk samfund, hvor markedet fejlagtigt formodes at kunne regulere sig selv - og erhvervslivet (ikke mindst reklameindustrien) har licens (og manglende etik) til at smadre alt ... hvis bare der er penge i det  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede bojohansen Nybegynder
03. november 2004 - 07:46 #5
-->olebole
Det er ikke pop op vinduer, men drop down menuer som behavioren Pop-Op Menu laver i DW
Avatar billede rabjerg Nybegynder
23. november 2004 - 00:18 #6
Det kan lade sig gøre at oprette de omtalte pop-up (roll down er det jo faktisk ja) i fireworks. Det nye problem er imidlertid at når jeg opretter nr. 2 roll down, ja så holder den 1. rolldown-menu op med at fungere. Indstillingerne forsvinder bare ud i det blå.
Avatar billede rabjerg Nybegynder
23. november 2004 - 00:19 #7
Dermed også sagt at jeg stadig ikke kan oprette pop-up-menuer. Heller ikke når jeg først opretter et link i tabellens felt. Jeg finder det meget mystisk. Jeg har tidligere forsøgt noget lingende uden problemer.
Avatar billede rabjerg Nybegynder
23. november 2004 - 21:43 #8
Jeg har fundet ud af at problemet opstår når jeg lave templatefilen - at funktionen  opret pop-up er inaktiv. Hvordan kan det være?? Kan jeg komme omkring problemet uden at overføre koden til en ikke template-side?
Avatar billede rabjerg Nybegynder
25. januar 2005 - 22:07 #9
jeg har fundet ud af at problemet opstår når jeg lave templatefilen - at funktionen  opret pop-up er inaktiv. Hvordan kan det være?? Kan jeg komme omkring problemet uden at overføre koden til en ikke template-side?
Avatar billede rabjerg Nybegynder
25. januar 2005 - 22:08 #10
Lukker spørgsmålet