Avatar billede bmelgaard Nybegynder
29. oktober 2004 - 09:12 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Lexmark X73 - WinXP SP2

Jeg har fået et problem med min Lexmark X73 efter jeg har installeret WinXP-SP2 DK. Det første problem viste sig da jeg første gang skulle scanne - der var ingen kommunikation til scanneren. Jeg genstartede PC'en og kunne nu scanne og udskrive på anden printer. Det viste sig nemlig, at printeren på X73 heller ikke længere virkede.
Jeg valgte efterfølgende at afinstallerer alle programmer og drivere med Lexmarks eget cleanerprogram. Jeg har efterfølgende forsøgt at få geninstalleret programmer og drivere, men midt under installationen booter PC'en, og det er ikke lykkedes mig - trods adskellige forsøg - at få printer/scanner til at virke igen.
På trods af jeg har fjernet alt igen, taget USB stikket ud, så meddeler PC'en ved opstart at der er fundet nyt hardware (Lexmark X73). Det virker meget mystisk!
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2004 - 16:24 #1
Viser din Enhedshåndtering fejl? Prøv at klikke på plusset ved dine USB-controllere for at se, om der er fejl her.

Når computeren fortæller dig, at den har fundet ny hardware (X73), er der så andre USB-enheder tilsluttet?
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:11 #2
Der er ingen fejl i USB-controllere. Der er ikke andre USB-enheder tilsluttet! Som sagt mistænker jeg SP2 som skurken, da alt virkede upåklageligt indtil den blev indlæst.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2004 - 17:38 #3
Har du checket "Printere og faxenheder" i Kontrolpanel. Se om den er der, og at den er sluttet til den rigtige port, dvs USB og ikke en af COM-portene. Check alle øvrige indstillinger.

Da du geninstallerede printeren, fulgte du så vejledningen 100%. Normalt skal en printerdriver installeres, før printeren bliver tilsluttet.
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:46 #4
Printeren fremgår slet ikke af 'Printere og faxenheder', idet jeg i forbindelse med en insallation slet ikke får lov til at komme så langt, før den booter af sige selv.

Jeg følger naturligvis vejledningen 100% - printeren er slet ikke tilsluttet og bliver det ført når jeg bliver anmodet herom (og jeg kommer ikke længere så langt)
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2004 - 20:22 #5
Den driver, du prøver at installere, hvor har du den fra? Er det den originale driver på CD eller er det en, du har downloadet?

Hvis driveren er defekt, vil du selvfølgeligt få problemer med den, Hvis du kan, så prøv at checke den med en virusscanning.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2004 - 20:35 #6
Andre har haft samme problem som dig. I en del tilfælde har det hjulpet at opdatere USB-driverne. Prøv at kigge på linker herunder:

http://support.microsoft.com/?kbid=873169
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
29. oktober 2004 - 21:50 #7
USB-driverne er opdtateret - det giver ingen ændring - den booter hver gang driver skal lægges ind
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2004 - 22:27 #8
Hvad med 20:22:57?

En USB-enhed skal sluttes til samme port hver gang, og det skal være den port, den var tilsluttet, da driveren til den blev installeret. Hvis ikke den bliver det, vil computeren betragte enheden som ny.

Prøv igen at kigge på plusset ud for USB-controllere i Enhedshåndtering. Højreklik på alle enhederne og se, om der står noget om tilsluttede enheder i dem.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2004 - 22:44 #9
Prøv også det her:

Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Systemoplysninger > Klik på plusset ud for "Komponenter" > Klik på "USB" og se hvilke enheder, der er nævnt. Klik også på "Enheder med problemer" og se, om der står noget her.
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
30. oktober 2004 - 08:47 #10
20:22:57 - Jeg har installeret driver fra både den orgininale CDrom (der ikke har XP) og fra Lexmarks eget driverbibliotek - den er viruschekket!

22:27:58 - Jeg har arbejdet med den samme USB hver gang - der er IKKE tilsluttet andre enheder

22:44:56 - Der er ikke noget abnormt!!
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
30. oktober 2004 - 09:51 #11
Jeg tror jeg selv har løst problemet. Jeg valgte at afinstallerer alt omkring Lexmark med deres eget 'lxkx73cleanld.exe'. Herefter lavede jeg en systemgendannelse før WinXP SP2 - indlæste igen SP2 - indlæste softvare, drivere m.v. til Lexmark X73 og vupti - alt virker som før. Hvad der er sket ved jeg ikke - men tingene virker. Tak til 'milter' for god inspiration.
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2004 - 12:25 #12
Godt det lykkedes for dig :)