Avatar billede raos Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:41 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

PCI grafikkort i et K7SOM+ bundkort

Bundkort: ECS K7SOM+ (uden AGP)
Grafikkort: 3D club Radeon 9250 PCI

WinXp fungere fint med OnBoard SIS kortet, men vil ikke finde Radeon kortet.

Hvad er der galt?

Gut med samme problem: http://eksperten.dk/spm/489749
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:45 #1
slå onboard SIS kortet fra i bios, samme sted skal du bede den om at starte PIO before AGP.
Avatar billede raos Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:48 #2
Kan ikke lige finde det i BIOS'en
Under PCI i BIOS er der:

Plug and Play Aware O/S: Yes/No
Primary Graphics Adapter; PCI/AGP
Allocate IRQ to PCI VGA: Yes/No
PCI IDE Busmaster: Disabled/Enabled
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:56 #3
hvis det er WinXP behøver du ikke at bruge "Allocate IRQ to PCI VGA: Yes/No" - så her vælger du No
"Plug and Play Aware O/S: Yes/No" Yes

Primary Graphics Adapter; PCI/AGP Yes

Den sidste må du eksperimentere med
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:56 #4
Har du prøvet  Tilføj Hardware guiden ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:57 #5
-fejl.
Primary Graphics Adapter; PCI/AGP - vælg PCI som Primary adapter
Avatar billede raos Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:58 #6
retaxes> har prøvet en del forskellige kombinationer
Intet synes at hjælpe
Avatar billede raos Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:00 #7
bukkebruse> Ja, xp finder ingen enheder. Virker heller ikke hvis jeg selv peger på inf filen fra catalyst diveren
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:00 #8
Prøv det Radeon kort i en anden maskine.
Avatar billede raos Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:01 #9
retaxes> kortet virker fint i anden maskine
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:04 #10
har du prøvet andre PCI-kort i maskinen?
Avatar billede raos Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:05 #11
retaxes> prøver det nu
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:06 #12
soil skriver til sidst
"Jeg lukker sagen. Leverandøren af grafikkortet har meddelt at han ikke mener det er kompatibelt med ECS bundkortet så det returneres."

Det vil jeg mene også er tilfælde hos dig.
Avatar billede raos Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:12 #13
Damn it, uden kortet genstarter xp hele tiden.
Jeg når lige at se en blå skærm i et splitsekund - det næste jeg ser er ram tælleren der tæller op.
Har prøvet at loade default indstillingerne i BIOS
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:17 #14
når du har Radeon i kan du så se et billede eller noget tekst.
Hvis du kan se at Windows er lige ved at starte kunne du jo prøve med en Repair, det vil få Windows til at implementere Radeon kortet.
Avatar billede raos Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:27 #15
prøver repair nu
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:51 #16
og har du opskriften på Repair?
Avatar billede raos Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:53 #17
Avatar billede raos Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:02 #18
øv repair hjalp ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:04 #19
brugte du denne Repair?

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

HUSK endvidere at alle updates og Service packs forsvinder ved en Repair, de skal installeres efterfølgende.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.

Kilde: Resten
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:05 #20
Avatar billede hexya Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:30 #21
Dette er blot en artikel-markering - lyder interessant :^)
Avatar billede raos Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:31 #22
hvad er en "artikel-markering" ?
Avatar billede raos Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:32 #23
Nå nu ryger bundkort ud, grafikkort ombyttes til et AGP og der sætte et billigt Asus bundkort i istedet
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:37 #24
Ok, det er nok en god ide, så held og lykke med det ;o)
Avatar billede hexya Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:43 #25
arktikelmarkering = "bogmærke" så jeg har tråden stående, som en af dem jeg deltager i - dem med interesse - hurtigere at finde (for mig :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:52 #26
hexya> du kan nøjes med at klikke på Send-tasten, så får du besked når der er nyt i spm. og vi andre behøver så ikke at undre os over dit "Dette er blot en artikel-markering - lyder interessant :^)"
Avatar billede raos Nybegynder
29. oktober 2004 - 21:11 #27
Tak for din hjælp Retaxes
Lægger du lige et svar?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2004 - 21:35 #28
du får et svar ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2004 - 22:09 #29
takker for pointene..