Avatar billede moebiuz Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:53 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til køb af bærbar

Hey - skal investere i ny bærbar computer, til det formål vil jeg bruge max 13.000kr.
har kigget lidt omkring, men har lidt svært ved at se hvor jeg får mest for pengene.
hvad angår mine behov, så skal jeg bruge maskinen til videoredigering og gerne lidt spil.

Indtil videre har jeg forelsket mig lidt i www.zepto.dk znote 4200 value - udover basiskonfig. havde jeg forestillet mig at opgradere til 1.8 GHz og 1024 mb pc2700.
Jeg har dog lidt spørgsmål til zepto-maskinen.
er der forskel på zepto.dk og www.pc-direct.dk?
Er der mærkbar forskel på om man køber 1024 (2x512) MB PC2700 eller 1024 (2x512) MB PC3200?
Hvis jeg valgte at købe en 80 GB 5400 Omdr fremfor en 60 GB 7200 Omdr ville det så kunne mærkes på hastigheden?

Men alt i alt er det en god maskine, eller er der bedre?
Avatar billede espersen Novice
28. oktober 2004 - 21:59 #2
her er 1 artikel om køb af bærbar
http://www.eksperten.dk/artikler/365

artikel om grafikkort på bærbare:
http://www.eksperten.dk/artikler/469

- bare hvis du endnu ikke har set dem ;o)

Dell er efter min mening ok ; men ofte for dyr - Zepto har jeg på det seneste set få lidt kritik - især deres skærme er åbenbart sårbare overfor tasterne !

Asus er min klare favorit!
http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne  Asus laver kram + det er i et fedt design. Kram-faktoren er stor
Avatar billede moebiuz Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:00 #3
Har skam været der - men fandt ikke helt hvad jeg søgte, så valgte i stedet at oprette denne tråd.

Synes desuden der pænt anstrengende at man ikke kan få posterne sorteret efter dato.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:01 #4
har hørt lidt om det med skærmene - nogen ide om hvor stort et problem det er?
Avatar billede moebiuz Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:04 #5
umiddelbar synes jeg asus-maskinerne virker dyrer end zepto - i hvert fald hvad man får af rå maskin kraft.
Avatar billede espersen Novice
28. oktober 2004 - 22:04 #6
jeg har set flere tråde hvor flere kommenterer det !  surfer lige lidt efter det...

M6Ne : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104615

en udførlig komponentliste:
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=M6000N%20Series&langs=01
Avatar billede anddk Praktikant
28. oktober 2004 - 22:09 #7
Køb du bare en Zepto 4200, sider og skriver dette indlæg på en. Er meget tilfreds med den.

Zepto er "producenten" (dvs. de samler dem) og pc-direct er en forhandler (prc data). Det er lige meget hvor du køber, den bliver sendt direkte fra Zepto og du skal henvende dig der ved evt. rep.

Har selv 5400 omdr harddisk, ville nok vælge 7200 hvis jeg skulle lave noget om. Det passer også bedre til din opgradering.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:11 #8
anddk - hvad med problemet med skærmen og tasterne, som sætter sit aftryk i den?
Avatar billede espersen Novice
28. oktober 2004 - 22:19 #9
.. men er måske ikke det største problem

her er en tråd som afkræfter problemet lidt : http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=24&tID=218326
Avatar billede espersen Novice
28. oktober 2004 - 22:24 #10
her er så en der giver Zepto klø : http://www.hol.dk/traad.asp?fID=24&tID=217387
Avatar billede anddk Praktikant
28. oktober 2004 - 22:27 #11
Der er ingen problemer. Det tager 5 min. at vende sig til tastaturet og skal du skrive meget kan du jo tilslutte et alm tastatur.

Jeg har ingen problemer med skærmen og det er helt nyt for mig at nogle har problemer med aftryk. Syntes iøvrigt skærmen er meget skap og klar.

Det eneste problem jeg ser er den begyndende priskrig, min er faldet omkring 1000 kr. siden jeg købte den for en lille måned siden.......
Avatar billede anddk Praktikant
28. oktober 2004 - 22:29 #12
Iøvrigt, min harddisk holdte kun 1½ uge, den havede nok en fejl da den bare lige stod af. Ringede til Zepto og aftale jeg sendte disken, 2 dage efter kom en helt ny. Sådan skal det være.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:44 #13
Espersen - tjaa. det var jo lidt for og lidt imod - det virker nu som om at problemet ikke er så stort, og at man kan få den lavet hvis det sker. tak  for linksene.

anddk - lyder til at du er godt tilfreds, ligesom mange andre som har købt zepto - og jeg takker for dine kommentarer.

Vil dog stadig gerne efterlyse alternativer - så lader tråden være åben lidt endnu og ser hvad der sker.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2004 - 02:50 #14
Det jegt har læst om Zepto er at den virker stor, tung og klodset i forhold til mange andre mærker. Skyldes måske det er en såkaldt lavpris bærbar, men vist nok med ok komponenter, og her betyder design og finish o.l. måske ike det store.

Se evt. tilbuddene på www.laptop4you.dk
Avatar billede moebiuz Nybegynder
12. december 2004 - 11:12 #15
Hey - endte med at jeg købte en
zepto Znote 4200, 1,7ghz, 1 gb ram, dvd-brænder, 60 gb 7200 rpm hdd til små 14.000kr.
Tak for hjælpen og jeres input, hvis I smider lidt svar, skal jeg fordele pointene imellem jer.
glædelig jul
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. december 2004 - 11:14 #16
Jeg afstår - ellers tak ;-)

Glædelig Jul
Avatar billede anddk Praktikant
12. december 2004 - 13:34 #17
Tillykke med den.

Så har vi jo næsten ens maskiner..
Avatar billede espersen Novice
12. december 2004 - 14:02 #18
;o)