Avatar billede robotten Praktikant
28. oktober 2004 - 19:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Automatisk logon i XP

Hej

Kan lige pludselig ikke finde den funktion i XP der gør, at der ikke spørges efter logon navn og adgangskode. Dvs. der skal bare automatisk logges på XP.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:14 #1
Du skal bare slette dit pass!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:15 #2
Start > kontrolpanel > brugerkonti > (DIN BRUGER) > Ændre min adgangskode

Hvis du har flere brugere skal du jo slette dem og nøjes med en administrator bruger!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:16 #3
Avatar billede dct Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:17 #4
Kun hvis du har Windows Xp: Fjern adgangskoden og hvis du har klassisk visning skal du skifte til den nye visning...
Hvis du har en anden computer: Ved ikke
Avatar billede tkb Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:21 #5
Gå til Start --> kør
skriv control userpasswords2

Der kan du bestemme om der skal angives password når der skal logges ind
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2004 - 23:44 #6
Det er ikke sikkert der er kode på gutter - nogen gange skal man klikke på et ikon for at komme ind. Hvad med at finde ud af det først? ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2004 - 23:49 #7
Prøv dette - hvis det er dit problem.

To Kill the Logon Screen

If you're the only user on a computer, odds are you don't need a logon

screen to appear every time you boot up. This is how to eliminate

the need to input your user name and password with these steps.

1.Left-click the Start menu, mouse-over Settings, and single-click the

Control Panel.

2.In the Control Panel, double-click on the Network icon.

3.In the Primary Network Logon, choose Windows Logon.

4.Press OK. If the system asks for a Windows CD-ROM, cancel it.

5.In the Control Panel double-click the Passwords icon.

6.Click Change Passwords tab.

7.Press Change Windows Password button.

8.Type your current password in the Old Password box. (hvis intet password, skrives intet)

9.Leave both the New Password and Confirm New Password boxes blank.

10.Click OK.

11.Select the User Profile tab and make sure the "All users of this PC

use the same preferences and desktop settings" is selected.

12.Click OK.

13.Restart Windows.

This tip does not work if you use Windows NT or use profiles.
Avatar billede robotten Praktikant
29. oktober 2004 - 08:08 #8
Fint. Jeg får lige kigget på det.
Og jo, det var vist ikke underbygget så godt, mit spm.
Jeg ønsker ikke flere brugere på min pc, derfor er logonskærmen (den gamle, den uden ikonet) unødvendig.
Avatar billede robotten Praktikant
30. oktober 2004 - 13:56 #9
Så er det afprøvet. Kommandoen "control userpasswords2" virkede i hvert fald. Så det må blive tkb der løder af med sejren. Men tak for hjælpen til alle.
Avatar billede robotten Praktikant
30. oktober 2004 - 13:57 #10
og dog...
majsmarken>> du kom faktisk først - skriv hvis du ønsker guld også.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:54 #11
No Big Deal...