Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:58 Der er 13 kommentarer

Lyd virker ikke på computer.

hejsa, mit lydkort hedder 'AC97 audio' Hvis i kender det..

Min computer er under 3 månedere gammel.

Hver gang jeg tænder min computer vil den gerne hører musik /afspille musik, men når jeg så "Overbelaster" computeren, dvs. hvis jeg har åbent feks. Counter-strike vil den ikke spille musik derinde fra, og det gælder alle spil.

Lyden går simpelhen bare ud engang imellem, og før den vil virke igen, skal jeg gå ud at det program jeg er igang med også gå til STARt>Tilbehør>Lydstyrke også skrue op og ned igen.

Men efter igen, går den ud. Hvad kan fejlen være?

Har prøvet at slette lydkortet og installért det igen, og har ingen virus o.lign.
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2004 - 19:00 #1
Prøv denne driver:
VIA AC'97 Enhanced Audio Controller:
http://www.softwarepatch.com/utilities/ac97secdownload.html

Jeg bruger den selv og jeg har aldrig haft problemer med den.
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:48 #2
Har installer + kørt for virus + genstartet + slettet og ryddet op i hele min comp, den går stadig ud.
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:57 #3
Please?
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2004 - 20:02 #4
Du kan prøve følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler, HUSK at have din Windows cd klar

Windows Update:
http://windowsupdate.microsoft.com/

Har du prøvet at kører Spybot eller en Ad-Aware?

Hvis ikke, så kan du hente dem her:
Spybot
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Ad-Aware:
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2004 - 21:02 #5
Hvis du kun har problemer når at du skal bruge Counter-strike, så kan du prøve at downloade den nyest drievr til spillet.
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2004 - 21:03 #6
drievr = driver
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2004 - 21:07 #7
Jeg ved ikke hvilken Counter-strike du bruger, men her er et link til Half-Life: Counter Strike:
http://www.sierra.com/file_list.do?gamePlatformId=34
Det er version 1.1.0.8 der er den nyeste.
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2004 - 21:08 #8
Bruger du Windows XP Home Edition eller Professional?
Avatar billede milter Ekspert
28. oktober 2004 - 21:12 #9
Prøv det her:

Start > Kør > I vinduet, som dukker op, skriver du "services.msc" (uden anførselstegn) > OK >

Der dukker nu en liste over "Tjenester" op i højre vindue. Find "Windows Audio" i den og dobbeltklik den. Check at "Starttype" er sat til "Automatisk. Hvis ikke den er, så sæt den til det > Anvend > OK.
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2004 - 22:43 #10
Hej jens99

Er lyden blevet bedre nu?
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:25 #11
Nej, den funger stadig væk ikke, har prøvet alle jeres muligheder.
Avatar billede trekkies Juniormester
29. oktober 2004 - 10:21 #12
Dit lydkort er det på dit bundkort eller et selvstændigt kort?
Avatar billede trekkies Juniormester
29. oktober 2004 - 11:31 #13
Du kan også prøve følgende Højre klik på  "Denne Computer" -> Klik på "Administrer" -> gå ned til "logbog" her kan du klikke på + tegnet ud for den, klik nu på "Program" eller "System" Her kan du se om der er kommet en fejl da lyden gik ud i CS.

Du kan dobbel klikke på fejlen og læse mere om fejlen.

Prøv at spil CS, når at lyden forsvinder, så gå ud af spillet, og se om der er en fejl.