Avatar billede dooleys Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:58 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hunden Slukkede for strømen

Hehe ja som overskriften siger..

min fars computer står i stuen hvor hunden også er. idag lagde den sig så op af stikkontakten og slukkede mens computeren selvfølgelig var tændt..

Nu vil den så ikke starte op igen..

hvis jeg starter den helt normalt stopper den når den kommer ind til den sorte skærmen hvor windows iconet på midten og neden under er den kasse hvor man kan se den loader..

Hvis jeg starter den i fejlsikker kommer den op med en blå fejl meldings skærm.

Hvis jeg starter en raperation af windows stopper den der hvor den undersøger partisionen eller harddisken..

Hva fanden gør jeg?? Jeg skal bare som minimum ind på harddisken og ha nogle ting ud.
men det bedste er jo selvfølgelig og få den til at køre igen!!
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:01 #1
Den blå skærm betyder du KUN kan re-installer windows det vil sige formatare.. Du kan ikke repare.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2004 - 19:10 #2
jens99> det kan man ikke sige uden at vide hvad fejlen består i!!!

Gå i gendannelseskonsol og kør en chkdsk /r/f

Prøv så først at starte xp hvis ikke dette virker så prøv en repair igen.
Avatar billede dooleys Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:11 #3
oki john stigers den skal du så nok skære lidt ud  i pap
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 19:12 #4
for at undgå dette sker igen med kontakten kan man få nogle plast dæksler man sætter over kontakten og skjuler selve vippe kontakten derefter sættes stikket i
Avatar billede dooleys Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:14 #5
oki.. vi har bare pillet den plastik ting som man trykker på af.. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2004 - 19:20 #6
Det er også nok for nu :)

Gendannelses konsol: boot på cd rom og vælg 1. tilbud om reparation - log på drevet xp er på - skriv chkdsk /r/f - tryk enter.
Avatar billede dooleys Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:25 #7
jamen når jeg booter op på windows cd'en og vælger reperation så er det den går kold.. den har fået lov til at stå 1 time .. fordi den skriver den undersøger harddisken..
så jeg kan da slet ikke komme der ind du vil vel ?
Avatar billede dooleys Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:11 #8
Oki efter jeg flyttede rundt på nogle strøm stik og skiftede ide kabler, først frem så tilbage lykkedes det med at få den til at lade være med at fryse.. så jeg kunne komme ind i reparer konsolen.. computeren virker nu igen :P
tak til john stigers :) smid et svar så du kan få dine point
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2004 - 21:44 #9
OK :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2004 - 21:45 #10
mEN 200 er alt for mange - tag min. halvdelen selv.
Avatar billede dooleys Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:31 #11
oki