Avatar billede bb_maze Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Øl i Sverige

Hejsa

Vi er nogle der overvejer at tage på ski-ferie, men kan vi tage egen øl og sprut med? Hvis vi bliver stoppet hvad sker der så?

På forhånd tak!

Hygge
Avatar billede therevelation Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:14 #1
så skal i betale afgift ;) det er jo det samme som at tage for meget sprut med til danmark fra tyskland *s*
Avatar billede bb_maze Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:17 #2
Hmm.... Hvordan med at købe øl derovre? Hvad koster det, og hvor gammel skal man være?

Hygge
Avatar billede bb_maze Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:20 #3
og hvordan er chancerne for at blive nappet? *GG*

Hygge
Avatar billede therevelation Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:27 #4
nu vil jeg ikke opfordre til noget forkert, men jeg har hørt at nogle bekendte skulle have transporteret nogle få våde varer til eget forbrug uden problemer *s*

Mener grænsen for både tobak og sprut er 18år, ved ikke hvad priserne ligger på nu - det er ca 6år siden jeg var deroppe. Men dengang kostede en fad ca 75kroner på diskotek. og ca 16 kroner for en alm øl hos købmanden ;)
Avatar billede teefax Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:19 #5
Jeg har været på hyttetur i sverige ca. 10 de sidste 4 år, og jeg har aldrig set nogle toldere ved grænsen, så der er pænt gode chancer for at slippe...
Men chancen er der selvfølgelig...
Avatar billede scaffolder Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:53 #6
man kan købe øl i butikker, men det er ikke stærk(guld øl) procent ca3-4.
Men eller kan i gå på systembolaget, hvor udvalget er stort. se link her http://www.systembolaget.se/hem/
Avatar billede zhristian Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:19 #7
bb_maze og teefax> Undskyld, men har I aldrig lært forskellen på risiko og chance? Chance er positivt og risiko er negativt. Lad os tage teefax' indlæg:

"Jeg har været på hyttetur i sverige ca. 10 de sidste 4 år, og jeg har aldrig set nogle toldere ved grænsen, så der er pænt gode chancer for at slippe...
Men chancen er der selvfølgelig..."

Det hedder altså "Men risikoen er der selvfølgelig" :)

Og bb_mazes:
Avatar billede zhristian Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:20 #8
Hov, trykkede send..

"og hvordan er chancerne for at blive nappet? *GG*

Hygge"

Det hedder så "Og hvordan er risikoen for at blive nappet? *GG*"..

Ville bare lige sige det, syntes det lyder så dumt at skrive det forkert :S
Avatar billede bb_maze Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:45 #9
Hva nu hvis man gerne vil nappes? ;) *GG*

Hygge
Avatar billede teefax Nybegynder
29. oktober 2004 - 21:30 #10
Ja, så det godt da jeg havde skrevet kommentaren!
Jeg glemte også at skrive gange efter 10.
Men sådan går det når man ikke lige får læst det igennem bagefter...!
Avatar billede scaffolder Nybegynder
29. oktober 2004 - 22:22 #11
GAAAAAAAABBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB
Avatar billede zhristian Nybegynder
29. oktober 2004 - 22:30 #12
bb_maze> Hehe, ja så det rigtigt ;)
Avatar billede Beach Mester
30. oktober 2004 - 02:15 #13
For lige at vende tilbage til spørgsmålet, så ser det ud som om i alle tager lidt fejl af hvad med må indføre som dansk statsborger til Sverige-->
Indførsel uden afgift til Sverige
Aldersgrænserne for indførsel til Sverige er: 20 år for alkohol og 18 år for tobak.
Følgende må du tage med, når du som privatperson rejser til Sverige fra Danmark eller et andet EU-land:
10 liter spiritus (22 procent alkohol eller mere)
20 liter hedvin (15-22 procent alkohol)
90 liter vin
110 liter øl
800 cigaretter eller 400 cigarillos eller 200 cigarer eller 1 kilo røgtobak.
Reglerne er de samme, om du har været udenlands nogle timer eller længere tid.
Du må indføre mere alkohol og tobak, hvis du betaler svensk punktafgift.

<---Og jeg vil stærkt anbefale at tage drikkevarer med der op. For det første så er deres sprut dyrt som ind i helvede, for det andet så smager deres øl af rævepis...
Vi har tit været på fisketur der oppe, og da nogle enkelte af dem vi har haft med i gruppen har haft en lidt anden hudfarve end hvid så vi har også set de søde svenske toldere splitte en af bilerne mere eller mindre ad for at finde???? Der var måske 30 rammer god dansk humle i bilen og det blev der ikke sagt et ord om. Vi var glade for at det ikke var min bil det gik ud over da vi her havde 3 lam med vi skulle grille. Iflg. reglerne må man nemlig ikke indføre mere end nogle få kg. rå kød:-)

//Beach
Avatar billede bb_maze Nybegynder
30. oktober 2004 - 12:15 #14
Super Beach! Det var lige det jeg manglede. Det er trods alt rimeligt vigtigt det med at man skal være 20 år (især når man ikke er det ;))

Hygge