Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:28 Der er 25 kommentarer

Skiftning af IP.

Hvordan skifter man sin ip-adresse, har prøvet med ipconfig/release, er det en router eller?

Hvis det er hvor køber jeg så den aller aller billigeste, bare til én computer henne?
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:32 #1
Vil du skifte ipadressen på din pc eller på din internet forbindelse?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:32 #2
Prøv lige om du kan omformulere dit spørgsmål - det er ikke til at forstå meningen med det *S*
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:33 #3
internet forvindelse.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:33 #4
Hvis du bare vil ændre din interne ip, så kan du gøre det i xp. Den på internetforbindelsen er en dit teleselskab sidder på.
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:33 #5
Vil skifte min ip (80, bla bla bla.) til noget nyt. sådan jeg har en anden ip på internettet og over alle andre steder
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:34 #6
Så må du kontakte din teleudbyder, såfremt du har adsl.
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:34 #7
FUNKTIONER - INTERNET INDSTILLINGER -> eller?
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:34 #8
Har prøvet, de svarer ikke, hvad med en router?
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:37 #9
Den interne kan du ændre hvis du højreklikker på Nætværksstede --> egenskaber og så højreklikker du på LAN-forbindelse.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:37 #10
Har du normalt en fast IP, som du nu gerne vil ha' skiftet ?

Hvilken Internetforbindelse har du nu ?
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:37 #11
Har ADSL hos TDC. Og ved ik om jeg har fast, men fik 4 dynmatiske ip adresse med i købet af mit internet.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:39 #12
Du kan ikke med en router. Den sørger bare for at holde internetforbindelsen åben. Et kabelmodem ligner et alm. modem på det punkt at den vil lukke forbindelsen når du slukker pc'en. Routern kan holde forbindelsen åben, så du ikke skal ringe op med kabelmodemet. Derudover kan routeren fungere som en firewall og hub.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:39 #13
Så har du ikke en fast IP *S*
Det ville du vide *S*

En dynamisk IP skifter selv en gang i mellem.
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:40 #14
Ok, min har ikke skiftet.

Jeg holdte computer weekenden i sisdste uge, og en havde en router med.. Da vi satte den til fik jeg ny ip-adresse.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:41 #15
Det betyder vel i princippet at der måske er 100 brugere og 100 ip adresser, som bliver tildelt tilfældigt, men det er jeg ikke sikker på.
Avatar billede jens99 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:41 #16
men det fik jeg, men, hvordan ændre jeg den hurtigt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:44 #17
Du kan ikke ændre den.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:46 #18
Altså hvis den er dynamisk kan du genstarte computeren og så kand et være at du har en ny, men du kan også nemt få den samme igen. Du kan ikke slippe fuldstændigt af med din ip så længe du ikke snakker med tdc om at skifte den.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:48 #19
Det rager ikke mig eller nogen andre for den sags skyld, men hvorfor er du så forhippet på at få den ændret her og nu ?
Avatar billede flintstone Novice
28. oktober 2004 - 19:20 #20
Grunden til du fik en ny IP gennem routeren er, at den gennererer selv IP'ere da den har en indbygget DHCP server. De hedder gerne noget i stil med 192.168.xxx.xxx
Den DU får af din udbyder er en som kommer fra DERES DHCP server. Du bliver som regel altid tildelt den IP, fra udbyderen, som du havde sidst du var logget på.
Hvis ikke DEN er ledig, så får du bare tildelt en anden. Sådan hænger det sammen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:05 #21
Smider et svar her, hvis du kan bruge det jeg har skrevet til noget.
Opfordrer de øvrige deltagere til at gøre det samme *S*
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:23 #22
svar
Avatar billede talrinys Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:42 #23
Dynamiske IP adresser virker ikke? jeg har haft den her"dynamiske" i 1½ år nu, underligt.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
31. oktober 2004 - 14:12 #24
Er du sikker på at den nye ipadresse du fik da routeren belv tilsluttet ikke var en intern? Når man slutter sin pc til en router eller switch, vil man få en ny intern ip (forudsat at man ikke har diffineret en fast på sin pc). Hvad gjorde du for at se hvilken ip du havde?
Avatar billede leif Seniormester
29. januar 2005 - 21:15 #25
Er det mon lukketid ?