Avatar billede donnydipp Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:24 Der er 3 kommentarer

gendannelse af raid 0

raidcontroller : highpoint 370 på et abit kt7-raid bundkort

problem : har opsat to harddiske i raid 0 på ovenstående bundkort.

bundkortet er dernæst røget ... og nu står jeg med to harddiske som jeg ikke kan få mine data ud af .... fordi de er sat op som raid 0 ...

har prøvet at tilslutte dem til et abit kr7a-raid bundkort med en highpoint 372 raidcontroller ....

de bliver fundet af den, men status inde i dens bios fremstår som hhv. hdd 0 og "hidden" ....

er det normalt .....??

burde der ikke stå hdd 0 og hdd 1 ...??

hvad betyder hidden ..??

under alle omstændigheder funker det ikke ordentligt, da raidet ikke bliver genkendt i windows xp ...

harddiskene er helt væk ....

kan man generelt tilslutte harddiske der er sat om som raid 0 af én controller, til en anden controller af en andet mærke, og forvente at det virker ....???

hvis ikke ... har i nogen ide om hvordan jeg får de data ud af dem ...????

nogen særlige software måske.... der kan hjælpe ...???

gider ikke at anskaffe mig et nyt abit kt7-raid ... så er det sagt ....
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2004 - 21:37 #1
Du kan ikke forvente at du kan benytte et RAID som er benyttet på en anden hardware end det det blev oprettet på/til, du kan være heldig at det vil virke på et RAID kort med en Highpoint 370 chip, men det er langt fra sikkert (BIOS versionen skal (bør) være ens på de 2 kort, ellers vil det sikkert ikke virke), hvad er der sket med dit kort siden det ikke virker længere ?
Avatar billede donnydipp Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:51 #2
det er brændt sammen .... seriøst .....!!!!!
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 03:27 #3
Kunne man måske forvente noget feedback ?