Avatar billede nicolas_nielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

KISS DVD afspiller. RJ-45 til trådløs

Jeg har overvejet at købe den nye KISS DVD afspiller.  Den har PC-Link og RJ-45 port.  Problemet er bare at jeg ikke har noget kabel i min stue til min computer/trådløse router.  Så jeg vil gerne høre om der er nogen der har nogle kommentarer eller idéer til hvordan jeg løser dette.  Kan jeg sætte et eller andet slags access point direkte til KISS’ens RJ 45 port??

Jeg har spurgt KISS support og de havde ikke nogen forslag.
Avatar billede janius Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:54 #1
du kan bruge en linksys wireless G, der blev fremstillet til XBoxen, men også virker på en KiSS 558 eller såmænd også på en bærbar.
Se mere her;
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=558

Hvis du er interesseret har jeg såmænd en vi kan handle om :)
Avatar billede nicolas_nielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:07 #2
Hej Janius

Jeg er ligger stadigt i hårde forhandlinger med konen om i det hele taget at bruge små 6K på en "videobåndoptager" så det er ikke helt aktuelt at købe ekstra udstyr.  Men hvis du vil sælge, hvormeget skal du så have for den??
Avatar billede janius Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:13 #3
Det må ligge omkring halv pris! Jeg købte min KiSS 558 for 4.700. Er de steget så meget nu?
PS
Du behøves ikke bruge penge på at gøre den kodefri - det kan ordnes hjemme i stuen GRATIS!!
Avatar billede nicolas_nielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:20 #4
Ok, ifølge DVDpriser.dk så er det 4600.  Lad mig tænke lidt over det.  Du abonnerer vel på dette spørgsmål, så jeg kan bare skrive her hvis jeg vil købe den.
Avatar billede janius Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:35 #5
Det er altså ikke KiSS'en jeg vil af med, men Linksys fætteren bare for at slå det fast :)
Avatar billede nicolas_nielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:42 #6
Det regnede jeg også med.  Har i øvrigt lige læst kommentarerne på DVDpriser.dk.  Ikke just positive, er du tilfreds med produktet?

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=59072&Bedom=true
Avatar billede janius Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:49 #7
Ja, men jeg var forberedt på, at den ikke var "færdig" da jeg fik den. Den har stadig et par nykker men efter seneste firmwareopdatering er den egentlig ved at være okay.
Men er man ikke lidt nørdet og vil man bare have en maskine der kan optage fra TV ville jeg nok vælge en anden, men der er ikke mange der har netforbindelsen, TV tuner og alt det andet KiSS'en med tiden får.

Så alt i alt har det været en svær beslutning men er man lidt tålmodig og bærer over med et par fejl her i starten synes jeg det er en okay maskine, men om den er alle pengene værd skal jeg lade være usagt. Så i reklamerne at Aldi havde en DVD-optager til 2.000 og den kan vel i realiteten dække de flestes behov.
Avatar billede janius Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:53 #8
I øvrigt læste jeg lige Carsten Bøgh Poulsens indlæg på dvdpriser og det bærer præg af, at han ikke er nørdet nok. Ting han nævner virker fint, bl. a. KiSS PC link og navngivning af kanaler og det er altså ikke mange producenter, der laver deres produkter B&O kompatible til fjernbetjeningen.
Tror faktisk det er det værste for KiSS lige nu - der er så store forventninger til den og så kan folk nok blive skuffede når de ikke kan finde ud af det eller noget af funktionaliteten først kommer senere.

PS
Han har ret med optagekvaliteten - den er meget meget god!