Avatar billede dn-soroe Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:06 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Printer problem efter opdate af Win XP SP2 (Service pack 2)

Der kan ikke kommunikeres med min Canon smartbase 600 printer efter opdatering af win xp med Sp2.

Jeg har læst tråden http://eksperten.dk/spm/554357 med løsning for to andre smartbase printere. Løsningen virker desværre ikke for min printer.

Fejldialogbox når der printes: " Unable to communicate with the device. Please start MPService from the Services applet in the Control Panel. Then please right-click on the StatusMonitor to Reconnect and try again.

Har du en løsning ?
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2004 - 14:21 #1
har du update patchen til printeren (nede på siden)?

http://software.canon-europe.com/Multifunctionals/SmartBase_MPC600F616.asp
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:27 #2
Ja, det har jeg.
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2004 - 14:42 #3
kører den som netværk ?
Hvis ja, har du givet den adgang i windows firewallen ?
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2004 - 14:47 #5
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:00 #6
Nej, den kører som USB printer. Ja, den er sat på under undtagelser i firewallen. Jeg har endda forsøgt at slå firewall helt fra, genstarte og der er stadig samme fejl.
(Dvs. det burde ikke være firewallen)
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2004 - 17:29 #7
vi prøver lige at gå en anden vej !
Hent programmet Everest home og installer det ( giver en masse oplysninger om pc`en)
start programmet, klik på ikonet Motherboard, klik på chipset.
I bunden af skærmen står der Chipset producent og her kan du dobbeltklik på et www link og hente en opdateret driver.
jeg tror det måske kan skyldes en manglende opdatering af bundkort/usb.

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
29. oktober 2004 - 07:54 #8
Det er vist et OK program (Everest) har installaeret det og været inde på producentens website. Mit kort et SiS 735 driverdownload http://download.sis.com

Er dog noget i tvivl om, hvilket driver du mener, der vedrører USB. Det skal indskydes at jeg har ingen problemer med USB i øvrigt.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:22 #9
Så er problemet løst med en hotfix KB884020 fra MS, samt ind i service og starte mpservice op igen.

Haverslev: Jeg vil gerne give points for link til Everest ! Laver du et svar ?
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2004 - 14:17 #10
;o)