Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
28. oktober 2004 - 09:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Husk at lægge svar!

Jeg har set at flere af de "erfarne" brugere svarer i kommentarer i stedet for svar - det gør det vanskeligt at give point, ofte skal man bruge ekstra tid på at komme af med point. Min holdning er nok: intet svar=ingen point.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
28. oktober 2004 - 09:38 #1
Kunne Eksperten evt. lade "Svar" være standard i stedet for "Kommentar" ?
Avatar billede norbert Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:40 #2
Som regel følger der flere kommentarer med i en tråd, og det er op til spørger at meddele, hvad de bruger som svar. Men vi kan da lade helt være med at hjælpe dig, hvis du er så utilfreds.
Avatar billede peet-49 Novice
28. oktober 2004 - 09:42 #3
Er det så svært, at spørge om et svar?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
28. oktober 2004 - 09:45 #4
Jeg tror du misforstår mig, jeg vil blot have at systemet kører lidt mere smidigt.
Der er ikke noget i vejen med at skrive en kommentar, hvis man ikke har en færdig løsning, men hvis man giver et relevant forslag, så send det som et "Svar", så kan spørgeren selv vurdere om han/hun vil tildele svaret point. "Kommentarer" kan som bekendt ikke få point, og der findes tråde med mange kommentarer, som egentlig er "Svar".
Avatar billede snowball Novice
28. oktober 2004 - 09:45 #5
"Min holdning er nok: intet svar=ingen point"

Det er så din holdning. Jeg er dybt uenig. Jeg synes det er irreterende at folk konsekvent laver et svar hver gang (især når de gør det ved ALLE deres 17 indlæg i det samme spørgsmål), så derfor synes jeg heller ikke dit forslag med at "Svar" skal være valgt som standard, er noget der skal laves om. Personligt laver jeg kun mine indlæg som "Svar" hvis jeg er så godt som sikker på at det vil løse problemet. Der er efter min menig alt for mange brugere der lige laver sine indlæg som et "Svar" selvom det som sådan ikke løser problemet, og mange af dem ved det sikkert også godt, men gør det alligevel i håb om at få nogle lette point.

Min holdning er nok: Lav et svar når problemet er løst. Er spørger fair, så har han/hun ikke noget imod af vente på et "Svar".
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
28. oktober 2004 - 09:49 #6
Det er rigtigt nok, snowball, men jeg vil gerne undgå at skulle ind på eksperten flere gange dagligt, det er rart at få løst et problem hurtigt - og det lykkes også i mange tilfælde, men tråde kunne afsluttes hurtigere, hvis forslag var lagt som svar.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
28. oktober 2004 - 09:51 #7
"Min holdning er nok: intet svar=ingen point" - var lidt en provokation,
jeg forsøger da at give point, når jeg har fået et svar, jeg kan bruge
...
Avatar billede norbert Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:54 #8
Jeg misforstår dig skam ikke :-) Men hvis du meddeler, hvilket et af forslagene du bruger, er jeg sikker på, at der vil blive lagt et svar fra vedkommende. Du må jo også lige huske, at der findes jo mange rigtige svar på et spørgsmål, men hvilket et vælger du? Det er jo op til dig. :-)Og undskyld, at jeg lod mig provokere :-)
Avatar billede snowball Novice
28. oktober 2004 - 09:58 #9
Så skal man måske i stedet for overveje at lave noget i stil med det de har på EE (www.experts-exchange.com). Her er det jo netop spørger der vælger hvilket svar der skal accepteres. Man kan så bare frygte at det vil give endnu flere åbne spørgsmål, da folk jo så ikke får klar besked om at der er kommet nogle svar som de skal tage stilling til.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
28. oktober 2004 - 10:01 #10
"Og undskyld, at jeg lod mig provokere :-)"
- Det er vel formålet med en provokation, at man får nogle reaktioner...
Jeg forstår godt jeres argumenter, og jeg kan trods alt leve med tingenes tilstand, men ind i mellem er det lidt irriterende at skulle bruge den ekstra tid på at afslutte selv simple spørgsmål (det er nok et spørgsmål om hvordan og hvor meget man bruger eksperten, jeg er f.eks. på arbejde nu, og har allerede brugt for meget tid på det her :-) )
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:04 #11
Det er faktisk af samme årsag blevet sværere at acceptere svar. Alle mulige lagde tilfældige svar og tidligere brugere kom så til at dele forkerte point ud. Nu skal spørger vaælge brugerene først.

Så ved at fjerne hele svar idéen så vil denne post nu indeholde 10 svar og DU skal nu finde ud af hvordan point skal fordeles. (jeg napper gerne 0 mere)
Avatar billede norbert Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:07 #12
Så vi må nok lægge et svar :-) Så vi ikke ta'r al din tid :-)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
28. oktober 2004 - 10:12 #13
Ok - meget morsomt norbert, du får maksimale point for et originalt svar ;-)
Avatar billede norbert Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:15 #14
Takker :-) Så er mit pro hjemme i næste måned :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:25 #15
Hvis jeg ikke tager meget fejl, kan man på Experts Exchange også uddele point til kommentarer..
På den måde undgår man ventettid..

Man kunne evt lave det som en option/mulighed, i menuen der dukker frem, når man klikker på et brugernavn i venstre side.. f.eks. med en Confirm i JavaScript..

Men det virker jo kun på 1 bruger ad gangen.. så kunne man måske lave en form, der minder om "Accepter"-formen, og lave det sådan at man skal "droppe" den, for at kunne se den.. lidt ligesom menuen i toppen, funktioner-menuen osv..
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2004 - 14:01 #16
Jeg er også dybt uenig ...

-- for det første ryger der alt for mange tilfældige point ud, hvis brugeren bare spreder point ...

-- for det andet er en tråd, hvori der er lagt et svar, ikke en, der får de erfarne brugere til at rykke ud ba-bu-ba-bu !-)

-- for det tredje vil det rigtige svar være noget som fremkommer efter en dialog mellem spørger og nogle andre brugere, selvom det også sker (også hver dag !-) at det første forslag, jeg lægger i en tråd dækker spørgers behov ...

-- for det fjerde sker det tit, at en spørger kun har set en del af problemet på det tidspunkt spørgsmålet stilles, og måske umiddelbart er så begejstret for det han ser på skærmen, at han hurtigt accepterer; og så er der nogle ender, som skal færdiggøres, og lukkede spørgsmål overses normalt af de brugere, som eventuelt kunne bidrage til at fuldkommengøre problemets løsning ...

-- så jeg lægger stort set altid mine løsningsforslag (bemærk ordvalget !-) som kommentarer, for jeg ønsker ikke at modtage 'tilfældige' point, hvis ikke jeg har bidraget til problemets løsning for alvor !o]