Avatar billede al9000 Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:20 Der er 1 løsning

Hjælp til beregning af statistik

Hej jeg har arbejdet lidt med et problem jeg har, men da jeg ikke kan huske min handelshøjskolelærdom tyr jeg til jeres, forhåbentlig hurtige, hjælp.

Problemet er, at jeg skal have beregnet noget statitik på nopgle tal jeg har.

Kendetegnene for tallene er, at jeg har en population på i alt 99.

Alle i denne population har enten kendetegnet x eller også har de det ikke.

Jeg har gennemgået 15 af de 99, og af de 15 har 5 af disse kendetegnet x.

Hvad er sandsynligheden for at 5/15 = 33,33% at af population har kendetegn X.

Hvad er sandsynligheden for at 5/15 = MINDST 33,33% at af population har kendetegn X.

Hvad er sandsynligheden for at MINDST 25% af den samlede population har kendetegn X.

Jeg vil meget gerne have beregniger, og allerhelst i regneark, så jeg kan arbejde videre med tallene (opstille en lille model til fremover)
Avatar billede al9000 Nybegynder
23. februar 2005 - 10:42 #1
Mon ikke 4 md er nok til at lukke den