Avatar billede bpme Nybegynder
27. oktober 2004 - 13:34 Der er 4 kommentarer

Windows billed- og fax fremviser i Outlook Express

Jeg har fået et noget trælst problem: Når jeg modtager en mail med vedhæftede billeder, og jeg klikker på et, så åbner windows billed fremviser. Det er såmænd godt nok, men hvis jeg så trykker på "næste billed" er det et vilkårligt billed/icon/reklame der kommer frem. Ting fra sider på nettet, som jeg har været inde på, og det er ikke alle billeder der er lige pæne!!!
Jeg har kørt spybot, og er dækket af Norton Antivirus.
Hvordan slipper jeg af med dette problem?
Avatar billede 3xm Nybegynder
27. oktober 2004 - 13:44 #1
det er ikke et problem. og du skal ikke være bange.

det der sker når du åbner et billede fra din mail er at det bliver kopieret til din temp-mappe, og vises derfra. når du så bladrer videre vises andre billeder i din temp-mappe. og IKKE billederne fra din mail, for billedet bliver som sagt ikke vist derfra.

=)
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. oktober 2004 - 13:44 #2
Det er der ikke noget at gøre ved.

Årsagen er følgende:

Når du modtager en mail, er billederne indlejret i mailen.
Når du dobbeltklikker på et billede, udpakkes KUN dette ene billede til en temp folder (der også indeholder dine reklamer ikoner og andet). Herefter kaldes billedfremviseren med stien til det udpakkede billede.

Når du vælger "næste" i billedfremviseren, tager den blot næste billede i temp folderen.

Der findes ingen "automatik", der kan pakke alle billedfilerne ud og vise dem som du vil. Eneste løsning er, at du udpakker alle billederne til en tom folder og stater billedfremviseren her.
Avatar billede bpme Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:16 #3
Jeg har en anden PC hvor jeg ikke har det problem. Der må sq. da være noget man kan gøre??
Avatar billede idalouise Nybegynder
17. januar 2016 - 16:47 #4
Hej bpme.

Jeg har præcis det samme problem, og jeg har så prøvet at sende en mail med vedhæftet fil til mig selv, og jeg fotoet, plus tilfældige fotos fra mit galleri. Ikke så smart. Jeg har, som du, også en anden computer, en bærbar, der er ingen problemer. Men man tør jo snart ikke sende et billede, når man ikke på forhånd ved, hvad der bliver sent oven i.

Skriv lige, hvis du har fundet en løsning, så er du sød.