Avatar billede icondk Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flette tekst fra Excel til Word

Hej håber at i kan hjælpe !!

Jeg skal sende noget martiale rundt i en kampange.
Jeg har et Excel dokument, hvor der står oplyst navne, add, by m.m. på min kunder. Disse vil jeg på en smart måde have overført til et word dokument, så jeg ikke skal kopi dem fra det ene sted til det andet. Jeg har hørt man kan flette de 2 typerark sammen, men hvordan ? og er det, det jeg skal ?
Det skal også siges at der står mange forskellige navn, add.. og at jeg gerne vil kunne styre hvilke info's der kommer over i word dokumentet.

Håber meget i kan hjælpe mig !!

På forhånd tak.
Avatar billede ullum Praktikant
27. oktober 2004 - 12:17 #1
Du kan gøre det at du markerer de celler du vil have over, kopierer dem og i word vælger du indsæt speciel. Der får du mulighed for at vælge exel data som du så kan oprette en kæde til
Avatar billede japping Nybegynder
27. oktober 2004 - 14:18 #2
Jeg håber jeg forstår hvad du mener, men her er mit input.

Lav dit excel ark, hvor data til hvert brev er listet i hver linie. Kolonnerne er ordnet hvor f.eks. A indeholder navn, B indeholder gade og nummer, C indeholder postnummer og by, .... osv.
Denne Excel fil gemmer du og lukker Excel.

Du åbner nu dit word-dokument med det brev eller lignende som du ønsker at få dine excel data flettet ind i. Hvis du sidder med en engelsk version går du ind i menuen Tools - Letter and Mailings - Mail merge wizard. Nu dukker der en hjælpemenu op, hvor du vælger "Letters". Du bliver guidet gennem diverse valgmuligheder, og på et tidspunkt får du mulighed for at vælge filen med de data som du tastede ind i Excel.

Vend tilbage hvis du ikke kan få det til at virke.
Avatar billede hcma Novice
27. oktober 2004 - 15:24 #3
og på dansk (når excel-arket er udfyldt)
Word -> Funktioner -> Brevfletning -> o.s.v......(du får mulighed for at vælge mellem flere ting. bl.a. alm brev, etiketter o.s.v.)
Du skal så som kilde vælge dit excel-regneark og når det er gjort skal du til at flette helt normalt (bare følge guiden)