Avatar billede arnejan Nybegynder
27. oktober 2004 - 11:09 Der er 6 kommentarer

password på qmail smtp server.

Jeg har adgang til en debian linux server med apache pure-ftp og qmail. Der er et "lille" problem med at smtp serveren er helt åben, alle kan sende mail via den.

Hvordan slår man password til, det er fint nok bare med et brugernavn og password alle skal bruge. Ligemeget om hver bruger for hver sit.

Jeg har kigget lidt på nettet, men kan ikke rigtig forstå det. Alt muligt med noget kode man skal compilerer og måske ligefrem ændre ?

Ville bare ønske at jeg kunne skrive en lille linje i kommandopromten ?

Mvh og tak hvis nogen kan hjælpe os videre.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2004 - 19:47 #1
Er det meningen at hvem som helst fra internet skal kunne sende mail via din server, bare han kender koden? Hvorfor er det nødvendigt? (Hint: Det er det ikke!)

Hvem er det, der har brug for at sende mails via din server uden at være på dit eget lokalnetværk? Hvordan er de koblet til internet?
Avatar billede bonden Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:37 #2
Hvis du har internet gennem en af de større udbydere herhjemme, vil det ikke være muligt at sende mail gennem din server, da udbyderne har lukket for trafik på port 21 --> har du TDC som udbyder, vil det kun være muligt at sende mail gennem en af TDCs smtp-servere
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 23:44 #3
Det er nu port 25.

Derudover er det vist ikke alle kunder hos TDC, der er blokeret. Og f.eks. Cybercity blokerer ikke port 25.
Avatar billede arnejan Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:32 #4
Det er en server på internettet, derfor er det nødvendigt at der er PW på den.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2004 - 19:42 #5
Jeg spørger ikke om hvorfor det er nødvendigt at have password, men hvorfor folk udefra skal kunne sende igennem din server. De har da forbindelse gennem en ISP, som med 99,9% sandsynlighed har en SMTP-server de kan benytte sig af.

Det kan for eksempel sagtens lade sig gøre at sende en mail gennem Cybercitys SMTP-server, hvor man sætter afsenderadressen til mitnavn@ditdomæne.dk - så bare fordi du tilbyder at folk kan have en emailadresse med POP3 hos dig, betyder det ikke, at de behøver at have en SMTP hos dig også.

Og jeg vil 100 gange hellere hjælpe dig til at lave den korrekte løsning på dit reelle problem, end jeg vil til at lede efter svaret på det, du tror er dit problem.
Avatar billede arnejan Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:47 #6
Jamen det kan vi ikke bruge, fordi at der er en del folk med bærbare som har brug for en smtp server de altid kan bruge (uanset hvilket netværk de er på)